فهرست پر درآمدترین شغل های فرانسه در سال 2023

به گزارش هولی، فرانسه بدون شک یکی از زیباترین کشورهای دنیا است. برای کسانی که به این کشور مهاجرت نموده اند و می خواهند مهارت و حرفه خود را ایجاد نمایند، فرصتهای مناسبی وجود دارد. تعداد بالای فرصت های شغلی در فرانسه یک امتیاز مناسب برای خارجی ها است. فرانسه از نظر عایدی ملی، ارزان بودن و اشتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دقیقا پس از آلمان قرار گرفته است. فرض کنید این فرصت را دارید که در یک کشور خارجی کاری انجام دهید. بدون شک باید بدانید که انتخاب فرانسه، گزینه بهتری نسبت به هر کشور دیگری است. در کنار تسویه حساب، پرداخت نیز یکی از ویژگی های مهمی است که در انتخاب کشور برای کار باید در نظر بگیرید. در این مطلب از خبرنگاران، لیستی از شغل های پر عایدی فرانسه آورده شده است.

فهرست پر درآمدترین شغل های فرانسه در سال 2023

پرعایدیترین مشاغل حوزه فناوری و IT فرانسه

فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، یکی از پیشرفته ترین کشورها است و در این مورد از سرعت آن کاسته نشده است. انواع فناوری ها، ابزارها و برنامه ها را پوشش می دهد. بنابراین شغل ها در حوزه فناوری از برنامه نویسی گرفته تا فناوری اطلاعات و علوم داده، به شدت مورد تقاضا هستند. متخصصان این حوزه می توانند این انتظار را داشته باشند که از 5000 تا 9000 دلار در ماه عایدی کسب نمایند. به گفته تمامی کارمندان و کارگران فرانسوی، همواره جا برای پیشرفت وجود دارد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، قابل توجه است. مشاغل حوزه فناوری یکی از شغل های پر عایدی فرانسه به شمار می رود.

برای داشتن برترین فرصت های شغلی در زمینه فناوری اطلاعات در فرانسه به مدرک مهندسی علوم کامپیوتر و IT احتیاج دارید. شغل هایی که در حوزه فناوری در این کشور مورد تقاضا هستن و از پرعایدیترین ها در این زمینه هستند، می توان به برنامه نویسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علم داده اشاره نمود. فردی که در زمینه فناوری اطلاعات در فرانسه کار می نماید، معمولا سالانه حدود 49800 یورو عایدی دارد. دستمزدها از 25800 (کمترین میانگین)، و 81100 یورو (بالاترین میانگین) متغیر است. این میانگین و تفاوت حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف فناوری اطلاعات و IT فرق دارد.

در زیر به تعدادی از حقوق و دستمزد عناوین شغلی خاص اشاره شده است.

  • برنامه نویس اندروید: 44800 یورو
  • برنامه نویس Angular 39800 یورو
  • توسعه دهنده هوش مصنوعی: 56300 یورو
  • دستیار مدیر فناوری اطلاعات: 54900 یورو
  • مهندس سخت افزار کامپیوتر: 40300 یورو
  • تحلیلگر داده: 44700 یورو

پرعایدیترین مشاغل حوزه بازاریابی در فرانسه

بازاریابان باتجربه از آنجایی که بسیار پرطرفدار هستند، دستمزد خوبی دارند. مدیر بازاریابی، بالاترین مقام در بخش بازاریابی است و بر تمام فعالیت های بازاریابی یک شرکت نظارت دارد و بعلاوه مسئول توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی و حفظ روابط با شرکت های وابسته به شخص ثالث است. رشد دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر، باعث افزایش تقاضا و در نهایت افزایش عایدی برای این افراد حرفه ای در سراسر دنیا، به ویژه در فرانسه است.

تقاضا برای متخصصان این حوزه، چه متخصصان مشاوره تجاری یا بازاریابی در بخش های مختلف، روز به روز در حال افزایش است. بنابراین انتظار می رود تا سال 2025 به اوج خود برسد. بر اساس نظرسنجی اخیر، 83 درصد از مدیران شرکت ها، عامل پیشرفت شرکت خود را عوامل بازاریابی معرفی نموده اند. به عنوان یکی از پرعایدیترین مسیرهای شغلی و همینطور پر عایدیترین شغل های فرانسه، بازاریابی در خط مقدم استراتژی ها و شیوه های تجاری واقع شده است.

یک متخصص ایمیل مارکتینگ، یکی از پرعایدیترین موقعیت های شغلی بازاریابی در سطح مبتدی را در اختیار دارد. متخصصان رسانه های اجتماعی و محتوا، تحلیلگران بازاریابی و متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو از پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی هستند. در ادامه بعضی از شغل های این حوزه و مقدار عایدی آن ها معرفی شده است.

  • مدیریت حساب: 38900 یورو
  • مدیر وابسته: 52800 یورو
  • کارشناس تحلیل 38000 یورو
  • دستیار مدیر برند: 53800 یورو
  • دستیار مدیر محصول: 61500 یورو
  • مدیر برند: 77500 یورو
  • مسئول ارتباطات: 27100 یورو
  • استراتژیست بازاریابی محتوا: 49600 یورو
  • مدیر بازاریابی دیجیتال: 62700 یورو
  • مشاور بازاریابی: 50000 یورو

پرعایدیترین مشاغل حوزه پزشکی در فرانسه

فردی که در بخش بهداشت و پزشکی در فرانسه کار می نماید، معمولا حدود 74000 یورو در سال عایدی دارد. دستمزدها از 15500 یورو(کمترین میانگین) تا 221000 یورو (بالاترین میانگین) متغیر است. چند سالی است که پزشکان خصوصی رتبه اول را در حوزه پزشکی و در لیست شغل های پر عایدی فرانسه به خود اختصاص داده اند؛ میانگین حقوق آن ها 220 هزار در آمد گزارش شده است. در حالی که حقوق پزشکان خصوصی به بخش و تخصص آن ها بستگی دارد، این امر در خصوص پزشکانی که در بیمارستان های دولتی کار می نمایند و بسته به شرایط خود، عایدی تقریبا مشابهی دریافت می نمایند؛ صحت ندارد.

حقوق قانونی پزشکان بیمارستان از حقوق ثابت به اضافه پاداش و یاری هزینه تشکیل شده است. به علت ماهیت بحرانی جراحان، این اشخاص در صدر لیست مشاغل پرعایدی در فرانسه قرار دارند. حرفه جراحی ریسک بالایی دارد و احتیاجمند دانش جامع و مسیر طولانی یادگیری است. وجود متخصصان پزشکی در بخش مراقبت های بهداشتی در فرانسه به شدت مورد احتیاج هستند. کمبود نیروی کار بسیار زیاد است و مهمترین موقعیت پزشکان را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت در فرانسه، پزشکان جزو پرعایدیترین متخصصان هستند.

در این کشور، پزشکان خصوصی بر اساس سه بخش زیر دسته بندی می شوند که نحوه محاسبه هزینه مشاوره آن ها را معین می نماید.

  1. بخش اول: هزینه های مشاوره که به طور کامل به وسیله تامین اجتماعی معین می گردد.
  2. بخش دوم: به پزشکان این امکان را می دهد که هزینه های مشاوره را خودشان معین نمایند که فقط بخشی از آن به وسیله تامین اجتماعی تامین می گردد.
  3. بخش سوم: هیچگونه نرخ هزینه مشاوره را معین و اعمال نمی نمایند و هیچگونه بازپرداختی از سوی تامین اجتماعی ارائه نمی نماید.

پر عایدیترین مشاغل فرانسه در بخش پزشکی می توان به مشاغل زیر اشاره نمود که عبارت اند از:

  • جراح و پیوند قلب: 221000 یورو
  • رئیس جراحی: 214000 یورو
  • جراح و ارتوپد: 206000 یورو
  • متخصص قلب و عروق: 197000 یورو
  • جراح مغز و اعصاب: 190000 یورو
  • پزشک داخلی: 154000 یورو
  • جراح ترمیمی پلاستیک: 199000 یورو

پرعایدیترین مشاغل حوزه مهندسی در فرانسه

مهندسی یک رشته گسترده و متنوع است که دارای موضوعات اصلی مانند علوم، شیمی، فیزیک، ریاضیات و فناوری است. مشاغل مهندسی سخت و احتیاج به کار کردن در محیط های چالش برانگیز هستند. شغل مهندسی احتیاج به دانش و درک گسترده ای از ابزار و تجهیزات دارد. کسی که در فرانسه در رشته مهندسی کار می نماید، به طور معمول حدود 41800 یورو در سال عایدی دارد. دستمزدها از 13300 یورو (کمترین میانگین) تا 88500 یورو (بالاترین میانگین) متغیر است. سطح تجربه مهمترین عامل در معین حقوق است. طبیعتا هرچه باتجربه تر، دستمزد و حقوق هم بیشتر می گردد. به طور کلی کارمندانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کار دارند، به طور میانه 32 درصد بیشتر از تازه کاران در همه صنایع و رشته ها عایدی دارند و افراد حرفه ای که بیشتر از 5 سال سابقه کار دارند، 36 درصد بیشتر از افرادی که تجربه کاری آن ها زیر 5 سال است، عایدی دارند.

مهندسان در فرانسه متخصصان بسیار باارزشی هستند؛ زیرا اغلب برای نگهداری و بهبود زیرساخت هایی مانند جاده ها و راه آهن مورداحتیاج هستند. آن ها بعلاوه در توسعه فناوری های تازه مانند سیستم های هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی نقش دارند. اگر به حقوق و دستمزد خاصی علاقه مند هستید، حقوق مربوط به بعضی از شغل ها در حوزه مهندسی در زیر لیست شده است.

در زیر لیستی از شغل های پر عایدی فرانسه در حوزه مهندسی با حقوق آورده شده است:

  • مهندس آکوستیک: 41300 یورو
  • تکنسین مهندسی: مونتاژ 31800 یورو
  • دستیار مهندس ارشد: 49700 یورو
  • مهندس دستیار: 39100 یورو
  • اپراتور اتوکد: 25900 یورو
  • مهندس اتوماسیون 43700 یورو
  • مهندس بیوشیمی:41300 یورو
  • مهندس عمران: 43700 یورو
  • مهندس راه اندازی 42700
  • مهندس ارتباطات: 45200
  • مهندس حفاری: 43100 یورو

پرعایدیترین مشاغل حوزه فنی در فرانسه

اگر در پی ایجاد شغلی فنی هستید، احتمالا انگیزه شما این است که هر روز را صرف انجام کارهایی کنید که از آن لذت می برید و در عین حال، عایدی بالایی نیز کسب کنید. مشاغل فنی جزو پردآمدترین حوزه ها در اقتصاد کشور فرانسه هستند. مشاغل فنی یک صنعت رو به رشد است که در تمامی صنایع، عایدی بالایی را دریافت می نمایند.

مشاغل پر عایدی فرانسه در حوزه فنی مستقیما با علم داده، معماری ابری، هوش مصنوعی و توسعه اپلیکیشن مرتبط هستند. در حالی که مشاغل حوزه فنی بسیار گسترده هستند، افراد باتجربه می توانند انتظار بالاترین حقوق را داشته باشند. با این فرض که شما در حرفه خود (در حوزه فنی) متخصص و باتجربه باشید یا صرفا در صدر باشید؛ می توانید از 250000 هزار دلار تا 500000 دلار عایدی کسب کنید. به دست آوردن یک شغل پرعایدی در حوزه فنی رقابتی است. ورود فناوری به هر صنعت بزرگی منجر به احتیاج شدید به افراد حرفه ای شده است که بتوانند با خواسته های بازار مطاقبت داشته باشد.

سخن پایانی

فرانسه، سومین اقتصاد بزرگ در اروپا و هفتمین اقتصاد بزرگ در دنیا را به خود اختصاص داده است؛ اما 1/8 درصد از جمعیت آن هنوز بیکار هستند. یکی از دلایل اصلی این شرایط، عدم تطابق بین احتیاجهای شرکت ها و مهارت های موجود در نیروی کار است. به طور خاص، کمبود کارگران واجد شرایط برای پرکردن مشاغل خالی در بخش های فناوری اطلاعات، بهداشت و مهندسی وجود دارد. در حالی که نیروی کار مازاد برای بخش های کشاورزی، فراوری و معدن گزارش شده است. در صورتی که مهارت ها و صلاحیت های مورد احتیاج کارفرمایان فرانسوی را داشته باشید؛ قطعا پیدا کردن برترین شغل های پر عایدی فرانسه با هزاران موقعیت خالی چندان سخت نیست.

منبع: پارسیس
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2237

به "فهرست پر درآمدترین شغل های فرانسه در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست پر درآمدترین شغل های فرانسه در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید