فعالان بازار سرمایه منتظر عرضه یک شرکت جدید در فرابورس

به گزارش هولی، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که به تازگی در فرابورس ایران پذیرش شده است، گفت: به فرابورس آمده ایم که شفاف باشیم.

فعالان بازار سرمایه منتظر عرضه یک شرکت جدید در فرابورس

به گزارش خبرنگاران، اول خرداد ماه امسال نماد معاملاتی شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در بازار دوم فرابورس ایران درج شد و در صف عرضه اولیه نهاده شد. این شرکت در بازار دوم فرابورس ایران در گروه فراوری محصولات کامپیوتری و زیر گروه رایانه و تجهیزات درج شده است و فعالان بازار سرمایه در همین روزها شاهد عرضه آن خواهند بود.

امروز در نشست خبری که در فرابورس ایران تشکیل شد مدیران و سهام دارن عمده این شرکت به سوالات خبرنگاران بازار سرمایه و برخی از فعالان بورسی پاسخ دادند. بابک ثقفی - مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران - در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر التهاب بازار لوازم خانگی و اینکه دیده می گردد لوازم خانگی با توجه به لیستی که سازمان حمایت و اتحادیه اعلام نموده به فروش نمی رسند، این قیمت ها برای سرمایه گذاران بورسی مهم است، آیا شما به لیست های رسمی تمکین می کنید یا با مسئولان مربوطه وارد مذاکره می شوید؟ گفت: در امسال نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 50 درصد بیشتر تلویزیون فروخته ایم و تمام توان مان را در این راه گذاشته ایم ولی طبیعتا برخی موضوعات خارج از توان ماست. دو شرکت کره ای در ایران بودند که نوع نگاه شان باعث این التهاب ها شد.

وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد اخلاف قیمت ها و عدم ارائه فاکتور از سوی فروشندگان اشاره نمود و گفت: تمام قیمت ها را نه تنها در سایت 124 قرار داده ایم بلکه در سایت خودمان هم قرار داده ایم. ما با یک سری نامه نگاری به تمام نماینده ها اخطار دادیم که قیمت ها را گران تر از آنچه اعلام کردیم نفروشند و هرگونه عواقب گران فروشی بر عهده خودشان است.

مدیر عامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران اضافه کرد: اگر قیمت ها را 20 درصد افزایش دهیم، مردم مجبورند که بپذیرند اما این کار نه اخلاقی است و نه قانونی. ما هیچگاه این کار را ننموده ایم و نمی کنیم.

ثققفی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که قیمت های اعلامی از سوی شما یا اتحادیه یا هر ارگان دیگری برای خریداران مهم نیست بلکه مهم قیمتی است که در نهایت کالا به دست خریدار می رسد، در عین حال می بینیم که اخطاری که می گویید به نمایندگان داده اید عملا کارا نبوده است. آیا در راستای این اخطار برخوردی هم نموده اید؟ گفت: باید راه چاره بهتری داشته باشیم که مردم راحت تر خریداری نمایند. در مورد برخورد باید بگویم من قانون نیستم بلکه در صندلی اطلاع رسانی قرار دارم. امیدوارم که مراجع مسئول رسیدگی نمایند. سود متعارف مغازه داران جذاب است و نباید در حق خریداران اجحاف نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ادعای مغازه داران که نمایندگان رسمی کالا را به آن ها گران می فروشند، تاکید نمود: اصلا اینطور نیست. سوابق و مستندات و مدارک ما موجود است و به خاطر این به بورس آمده ایم که شفاف هستیم و می خواهیم شفاف بمانیم. من می دانم منظور شما از اینکه مغازه داران به خریداران می گویند باید در دو تراکنش مبلغ را پرداخت کنید چیست ولی ما شفاف عمل نموده و می کنیم.

ثقفی در بخشی از صحبت های خود درباره عملکرد شرکت اظهار کرد: به زودی شاهد خواهیم بود که سهام داران جدید وارد شرکت خواهند شد. در سال 1383 کارمان را در شهر جدید هشتگرد آغاز کردیم. در سال 1386 ما وارد فراوری تلویزیون هم شدیم و در سال اول 2000 تا و سال قبل 165 هزار تلویزیون فراوری کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره کارکنان این شرکت گفت: 870 نفر کارمند و کارگر داریم که 400 نفر لیسانس و بالاتر است و متوسط سن کارکنان 35 سال و متوسط تجربه آن ها در شرکت 12 سال است. همچنین تیم مهندسی 70 نفره ما به قیمت ریز قطعات دسترسی دارند.

ثقفی شرح داد: تکنولوژی پنل تلویزیون بسیار مهم است و فراورینمایندگان باید به تکنولوژی روز درسترسی داشته باشند. ما در این راستا با شرکتی خارجی قرارداد بستیم. ما کارخانه فول اتوماتیک قطعات پلاستیک را داریم و خودمان فراوری می کنیم و هیچ گونه وابستگی نداریم و در سال های آینده امکان صادرات خواهیم داشت.

وی با اشاره به بازار فروش تلویزیون گفت: 25 میلیون خانواده در ایران هستند و 1800 هزار تلویزیون در سال در ایران خریداری می گردد اگر شرایط اقتصادی بهتر گردد به سه میلیون هم می رسد. ما در این راستا مجوز ساخت یک کارخانه را داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران درباره فراوری یخچال نیز گفت: تکنولوژی فراوری یخچال خیلی مهم است و در قیمت تمام شده تاثیر می گذارد. ما در حال ساخت سالن فراوریی یخچال با وسعت بسیاری خوبی هستیم. در حال حاضر لباسشویی هایی در بازار هستند که گرانند و یک سری لباس شویی وجود دارد که کیفیتش مناسب نیست و قیمت ها پایین است، در نتیجه جایی خالی بود که ما بتوانیم محصولی فراوری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چه ارزی به شما تعلق می گیرد؟ شرح داد: بعد از دارو و غذا دولت همیشه به لوازم خانگی ارز نیمایی داده و دولت مطمئنا این تخصیص ارز را ادامه خواهد داد.ثقفی در پاسخ به اینکه آیا امیدوار هستید در ماه ها و سال آینده محصولات اولیه را از خارج بتوانید وارد کنید، گفت: ما از 90 تامین نماینده مختلف قطعات مورد احتیاج را می گیریم. البته تا سرانجام سال هیچ مسئله ای از این بابت نداریم. تمام قطعات ما سفارش گذاری شده و در حال واردات است.

وی خاطر نشان کرد: این بخش از فراوری مابه التفاوت ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی را پرداخت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 98

به "فعالان بازار سرمایه منتظر عرضه یک شرکت جدید در فرابورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان بازار سرمایه منتظر عرضه یک شرکت جدید در فرابورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید