این افراد یارانه 800 هزار تومانی می گیرند

به گزارش هولی، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یارانه 800هزار تومانی در سال تازه را قطعی بیان نمود.

این افراد یارانه 800 هزار تومانی می گیرند

به گزارش اقتصادآنلاین ،اگر اخبار روز را دنبال نموده باشید، قطعا می دانید که یارانه یکی از مهم ترین خبرهای این روزهاست؛ خبرهایی با روایت های متفاوت. همه چیز از اواخر پاییز سال جاری آغاز شد؛ زمانی که حذف ارز ترجیحی دیگر قطعی شده بود؛ قطعی شدن حذف ارز ترجیحی مساوی بود با نوسان قیمت کالاهای اساسی که مشمول این ارز بودند.

در نتیجه این امر، زندگی افراد و اقشار ضعیف جامعه تحت تاثیر قرار می گیرفت و احتیاج بود تا از این افراد حمایت گردد؛ بنابراین پای یارانه نو به میان می آمد؛ تقریبا دو ماهی است که مردم منتظرند تا بدانند داستان این یارانه نو چیست و یارانه به چه شکل خواهد بود؛ انتظار ساده ای که مسئولان آن طور که باید در پاسخ به آن عمل ننموده اند و این نگرانی ها همچنان ادامه دارد.

در ابتدا اصلا مشخص نبود یارانه نو چه زمانی واریز می گردد و معاون مالی رئیس جمهور با وعده ای که هیچ وقت محقق نشد، بسیاری را امیدوار به واریز یارانه در دی ماه نموده بود ولی این یارانه در دی واریز نشد.

پس از آن نمایندگان مجلس در گفت گوهای مختلف اظهار داشتند که یارانه نو سال آینده واریز می گردد و سال جاری منتظر یارانه نو نباشید؛ البته جالب توجه است که حتی نمایندگان هم با اطمینان از این موضوع صحبت نکردند و می گفتند این تصمیم مجلس است؛ ممکن است دولت ناگهان تصمیمی نو بگیرد؛ اما به هرحال باتوجه به آنچه تا به امروز مشخص شده است، سال جاری خبری از یارانه نو نیست.

مبلغ یارانه نو سوال دیگر بسیاری از مردم است. از همان ابتدا حدس هایی از یارانه 800هزار تومانی برای خانواده های 4نفره مطرح می شد و حال به نظر می رسد این حدس تحقق یافته است؛ زیرا جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقتصادآنلاین گفت: مبلغ یارانه نو 110هزار تومان به ازای هر نفر است؛ طبیعتا تا اینجا یک خانواده 4نفره تنها 440هزار تومان دریافت می نماید؛ اما مابقی چه می گردد؟ قادری در پاسخ به این سوال به یارانه نقدی و معیشتی اشاره داشته و می گوید: با حذف ارز ترجیحی قرار بر حذف یارانه معیشتی و نقدی نیست؛ بنابراین با یارانه های نقدی و معیشتی و نیز یارانه نو 110هزار تومانی، یک خانواده 4نفره چیزی حدود 800هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

و اما پرسش دیگر؛

یارانه 110هزار تومانی کفاف زندگی افراد را می دهد؟ از همان ابتدا که حدس هایی از یارانه 110هزار تومانی مطرح شد، اقتصاد آنلاین در اینستاگرام خود به نظرسنجی از مخاطبان پرداخت؛ مخاطبان اقتصاد آنلاین معتقد بودند این یارانه قطعا نمی تواند زندگی آنان را پوشش دهد و دولت باید با حذف ارز ترجیحی منابع موجود را فقط صرف دهکهای پایین کند تا بتواند یارانه بیشتری به این گروه پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2003

به "این افراد یارانه 800 هزار تومانی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد یارانه 800 هزار تومانی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید