امیری: لایحه ردشده بودجه باید به کمیسیون تلفیق برگردد نه دولت

به گزارش هولی، تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری تاکید نمود دولت لایحه بودجه جدیدی به مجلس ارسال نخواهد کرد.

امیری: لایحه ردشده بودجه باید به کمیسیون تلفیق برگردد نه دولت

به گزارش صداوسیما، حسینعلی امیری با اشاره به این که دولت به هیچ وجه با کسری از 12 لایحه بودجه سال آینده موافق نیست، گفت: دلیل این مخالفت این است که لایحه چند دوازدهم زمانی داده می شود که دولت در موعد مقرر لایحه بودجه را تقدیم مجلس ننموده باشد در حالی که ما سال جاری دو روز زودتر از موعد قانونی این لایحه را تقدیم مجلس کردیم.

وی اضافه نمود: لذا به هیچ وجه شرایط برای لایحه چند دوازدهم فراهم نیست و تنها راه این است که مجلس لایحه بودجه سال آینده را به کمیسیون تلفیق برگرداند و این کمیسیون لایحه را مجدداً مورد رسیدگی و اصلاح قرار دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس در جایی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را رد کند و مجلس هم آن را رد نموده باشد حکمش معین است و لایحه بودجه به دولت برمی شود. اما در جایی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را تأیید، ولی مجلس رد کند در چنین شرایطی آیین نامه داخلی مجلس ساکت است.

وی گفت: از جهت منطق حقوقی، چون آنچه رد شده مصوبه کمیسیون تلفیق است و لایحه دولت نیست قاعدتاً این لایحه باید به کمیسیون تلفیق برشود.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس اضافه نمود: ما در سال 1398 هم با چنین شرایطی روبرو شدیم و رئیس مجلس شورای اسلامی وقت، از وحدت ملاک قانون مربوط به برنامه توسعه استفاده کرد.

امیری گفت: در واقع در مواردی که برنامه توسعه دچار چنین سرنوشتی می شود قانون آیین نامه داخلی مجلس اجازه می دهد تا آنچه در مجلس رد شده است مجددا به کمیسیون تلفیق برشود و در این کمیسیون مورد اصلاح قرار گیرد.

وی اضافه نمود: بنابراین هم رویه مجلس و هم منطق حقوقی اقتضا می نماید که مصوبه کمیسیون تلفیق که دیروز در صحن علنی مجلس رد شد به کمیسیون تلفیق برشود نه به دولت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1485

به "امیری: لایحه ردشده بودجه باید به کمیسیون تلفیق برگردد نه دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: لایحه ردشده بودجه باید به کمیسیون تلفیق برگردد نه دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید