امروز فضای مجازی حرف اول را می زند، ساختار روابط عمومی متناسب با اهداف بازتعریف گردد

به گزارش هولی، جلسه ویدئوکنفرانس نکوداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، معاونان و رؤسای ادارات مرکز روابط عمومی، مدیران کل استانی و مدیران روابط عمومی استان ها ظهر امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1400 در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید.

امروز فضای مجازی حرف اول را می زند، ساختار روابط عمومی متناسب با اهداف بازتعریف گردد

دکتر مونسان در این نشست با تبریک روز ارتباطات و هفته روابط عمومی بیان نمود: با تمامی کوشش های اجرا شده از سوی همکاران روابط عمومی در ستاد مرکزی و استان ها، در حوزه اطلاع رسانی نسبت به آنچه که در گذشته بودیم رشد قابل توجهی داشته ایم.

او با اشاره به نظم به وجود آمده در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، اضافه نمود: انضباط برای من از موضوعات بسیار مهم است که خوشبختانه امروز در این مرکز شاهد آن هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیح داد: همچنین انگیزه بالایی را در پرسنل روابط عمومی برای انجام کارهای بهتر و تاثیرگذاری بیشتر می بینم.

او با اشاره به اهمیت هدف گذاری و تعیین اولویت بندی اضافه نمود: نه تنها روابط عمومی بلکه تمامی ادارات و معاونت های ما باید موضوعات را استخراج و اولویت بندی ها را تعیین نمایند و توان خود را روی اولویت ها متمرکز نمایند.

دکتر مونسان فعالیت های روابط عمومی در حوزه فضای مجازی را از مثبت ترین شاخص های عملکرد این مرکز عنوان نمود و گفت: ما در گذشته در حوزه فضای مجازی فعالیتی نداشتیم طی این مدت کارهای زیادی انجام شده و البته هنوز کار زیادی برای انجام در این حوزه وجود دارد. از آنجا که ظرفیت فضای مجازی نامحدود است، هرچقدر در فضایی به این بزرگی جلو برویم باز هم کم است، اما با انظباط و همگرایی خوبی که در این مرکز شاهد هستم، این مهم می تواند با هدف گذاری و اولویت بندی محقق گردد.

او به تغییر در ساختار روابط عمومی وزارتخانه اشاره نمود و اضافه نمود: روابط عمومی احتیاج به بازنگری در ساختار دارد، به این دلیل که اگر ساختار مناسب اهداف نباشد، انرژی ها هدر می رود و در نقطه هدف گذاری شده و اولویت ها متمرکز نمی گردد.

دکتر مونسان عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: من شاهد کوشش های این مرکز هستم و این فرایند رو به رشد و حضور پرسنل حرفه ای و با انگیزه موجب بالا رفتن توقعات من شده است.

رشد 40 درصدی محتوای فراوریی

در ادامه علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردگری و صنایع دستی با تبریک روز ارتباطات و هفته روابط عمومی از تمامی همکاران ستادی و استانی روابط عمومی تشکر کرد و اضافه نمود: این روز ما را بر آن داشت که فعالیت های مجموعه روابط عمومی را یادآوری کنیم و مجالی یافتیم برای قدردانی از کسانی که طی این مدت خودشان را به طور مستمر ارتقا دادند.

او توضیح داد: در این مدت همگی در کنار یکدیگر فعالیت کردیم و سال به سال خودمان را ارتقا دادیم. برآیند این کوشش ها آمار و ارقامی شده که نشانگر رشد کمی و کیفی فعالیت های روابط عمومی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: اگرچه هنوز با ایده آل ها فاصله داریم، اما امیدواریم روز به روز این راستا رو به تعالی را طی کنیم.

بای به رشد 40 درصدی اخبار فراوری شده در میراث آریا اشاره نمود و اضافه نمود: در گذشته تنها رسانه اجتماعی وزارتخانه یک اکانت غیرفعال اینستاگرام بود اما امروزه ده ها اکانت در پلتفرم های مختلف در ستاد و استان ها مشغول فعالیتی بی وقفه هستند.

بای با تاکید بر اهمیت به کارگیری پتانسیل های فضای مجازی، اضافه نمود: به غیر از صداو سیما، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنها دستگاهی است که از سوی دادستانی کل کشور برای فعالیت در فضای مجازی خارجی مجوز فعالیت دارد که این مهم و اخذ مجوز به سختی در این دوره انجام شد.

برگزاری 20 وبینار تخصصی در حوزه فضای مجازی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی همچنین به برگزاری 20 وبینار آموزشی با حضور اساتید بنام و خبره در حوزه فضای مجازی اشاره و توضیح داد: همراه با آموزش برای پرسنل روابط عمومی استان ها، ظرفیت تمامی رسانه های اجتماعی را در راستای مخابره اخبار به کار گرفتیم و امروز وزارتخانه در تلگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و آپارات دارای حساب کاربری است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1666

به "امروز فضای مجازی حرف اول را می زند، ساختار روابط عمومی متناسب با اهداف بازتعریف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز فضای مجازی حرف اول را می زند، ساختار روابط عمومی متناسب با اهداف بازتعریف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید