تور آفریقای جنوبی ارزان: معرفی فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ

به گزارش هولی، همه چیز در خصوص فرودگاه ژوهانسبورگ

فرودگاه اولیور تامبو که بیشتر به نام فرودگاه ژوهانسبورگ شناخته می گردد، فرودگاهی بین المللی در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. این فرودگاه به عنوان شاهراه اصلی پروازهای داخلی و خارجی به شمار می رود و قطب اصلی شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی است. ژوهانسبورگ پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی است و بیشتر مسافرانی که به آفریقای جنوبی سفر می نمایند بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می نمایند. آفریقای جنوبی و ژوهانسبورگ به علت جاذبه های بی نظیر طبیعی و حیات وحش منحصربفردی که دارد یکی از منطقه ها مجذوب کننده برای گردشگران است. در این مطلب می خواهیم به معرفی فرودگاه اولیور تامبو بپردازیم و اطلاعات لازم در خصوص این فرودگاه را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور آفریقای جنوبی ارزان: معرفی فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

اطلاعات کلی

فرودگاه بین المللی اولیور تامبو (O. R. Tambo International Airport) با کد یاتا JNB در فاصله 24 کیلومتری شمال شرقی شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1952 با نام فرودگاه جان اسمات (فعال سیاسی) افتتاح شد. در سال 1994 طبق مصوبه ای نامگذاری فرودگاه ها بر اساس نام اشخاص سیاسی ممنوع اعلام شد و این فرودگاه به فرودگاه ژوهانسبورگ تغییر نام داد. حتی در کد یاتا نیز نام ژوهانسبورگ لحاظ شده است. در سال 2006 و پس از لغو مصوبه مذکور، این فرودگاه برای گرامیداشت یاد و خاطره اولیور رینالد تامبو، رئیس اسبق کنگره ملی آفریقا به فرودگاه اولیور تامبو تغییر نام داد. هرچند هنوز هم این فرودگاه به نام فرودگاه ژوهانسبورگ نیز شناخته می گردد. این فرودگاه پرتردد ترین و اصلی ترین فرودگاه در کشور آفریقای جنوبی است و به جز منطقه ها قطبی، به تمام منطقه ها و قاره های مختلف پرواز مستقیم دارد. بیش از 50 شرکت هواپیمایی در این فرودگاه فعالیت می نمایند. فرودگاه اولیور تامبو دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و پررفت و آمدترین فرودگاه کشور آفریقای جنوبی محسوب می گردد. در سال 2016 بیش از 20 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند.

کد یاتا: JNB

کد ایکائو: FAOR

وبسایت:ortambo-airport.com

آدرس فرودگاه ژوهانسبورگ: 1 Jones Rd, Kempton Park, Johannesburg, 1632, South Africa

حمل و نقل

  • تاکسی: در صورتی که برای اولین بار به ژوهانسبورگ سفر می کنید و با این کشور زیاد آشنا نیستید برترین گزینه تاکسی است. تاکسی های فرودگاه در محوطه بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارند و کرایه را بر اساس کیلومترشمار محاسبه می نمایند. جهت فرودگاه اولیور تامبو تا مرکز شهر ژوهانسبورگ حدود 40 دقیقه طول می کشد.
  • قطار: گاترین (Gautrain) قطارهای سریع السیری هستند که در آفریقای جنوبی فعالیت می نمایند. این قطارها مسافت فرودگاه اولیور تامبو تا سندتون را در عرض 15 دقیقه طی می نماید. اگر می خواهید به پرتوریا، مرکز اداری آفریقای جنوبی، بروید در ایستگاه سندتون باید خط عوض کنید. ایستگاه قطار گاترین در فرودگاه اولیور تامبو در حدفاصل ترمینال های A و B قرار گرفته است.
  • کرایه اتومبیل: شرکت های متعددی در فرودگاه ژوهانسبورگ وجود دارند و خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. این مراکز در سالن پروازهای ورودی با تابلوهایی تعیین شده اند.

امکانات فرودگاه اولیور تامبو

  • دسترسی به اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه ژوهانسبورگ وجود دارد و مسافران می توانند تا 4 ساعت یا 1 گیگابایت از اینترنت استفاده نمایند. برای استفاده از اینترنت فرودگاه باید به شبکه متصل شوید.
  • اطلاعات فرودگاه: باجه های اطلاعات فرودگاه در ترمینال A (سالن پروازهای ورودی و خروجی بین المللی) و ترمینال B (پروازهای ورودی داخلی) وجود دارد و اطلاعات و راهنمایی های لازم را به مسافران ارائه می نماید.
  • تبدیل ارز: در ترمینال پروازهای بین المللی چندین دفتر صرافی و شعبه بانک وجود دارند که کار تبدیل ارز و چنج کردن پول را برای شما انجام می دهند. در ترمینال پروازهای داخلی نیز یک دفتر تبدیل ارز وجود دارد.
  • خورد و خوراک: در هر دو ترمینال فرودگاه اولیور تامبو رستوران ها و غرفه های مواد غذایی متعددی وجود دارد. انواع فست فود، غذاهای دریایی، غذاهای آفریقایی و بین المللی و همینطور انواع نوشیدنی سرد و گرم را می توانید در این رستوران ها میل کنید.
  • خرید: فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) در ترمینال A در قسمت دیوتی فری مال (Duty Free Mall) و همینطور در ترمینال B بخش پروازهای ورودی وجود دارد. بعلاوه فروشگاه های متعدد دیگری نیز در این فرودگاه وجود دارند که انواع سوغاتی، صنایع دستی آفریقایی، پوشاک سنتی و … را به مسافران عرضه می نمایند.
  • مرکز خدمات درمانی: در تراول کلینیک کلیه خدمات اورژانس، یاری های اولیه و درمان های سرپایی در صورت لزوم به مسافران ارائه می گردد. این مرکز به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران است.
  • انبار بار و چمدان: برای سپردن بار و چمدان می توانید به انبار بار و چمدان در طبقه همکف ترمینال پروازهای بین المللی مراجعه کنید.
  • سایر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه اولیور تامبو می توان به دفتر خدمات پستی، داروخانه، امکان شارژ موبایل، خدمات ماساژ و دوش و حمام اشاره نمود.

هتل های فرودگاه اولیور تامبو

در صورتی که پروازتان تاخیر دارد یا به هر دلیلی مجبورید چند ساعتی را در فرودگاه سپری کنید می توانید برای استراحت و اقامت به هتل های داخل فرودگاه ژوهانسبورگ مراجعه کنید. علاوه بر هتل های داخل فرودگاه، هتل های متعددی نیز در نزدیکی فرودگاه وجود دارند. در ادامه به بعضی از این هتل ها اشاره می کنیم:

  • هتل فرودگاهی پورتیا ترانزیت اولیور تامبو (Protea Hotel Transit OR Tambo Airport): این هتل در داخل ترمینال پروازهای بین المللی قرار گرفته است. به محض اینکه از هواپیما خارج می شوید می توانید تابلوهای راهنمای این هتل را ببینید.
  • هتل بین قاره ای ژوهانسبورگ اولیور تامبو (Intercontinental Hotel Johannesburg OR Tambo Airport): این هتل لوکس و مجلل در فاصله 70 متری هتل قرار گرفته است و با کمی پیاده روی می توان به آن رسید. از مقابل سالن پروازهای ورودی بین المللی تابلوهای راهنمایی وجود دارد که شما را به هتل راهنمایی می نماید.
  • هتل فرودگاهی ساوترن سان اولیور تامبو (Southern Sun OR Tambo Airport): این هتل در فاصله 500 متری فرودگاه قرار گرفته است و سرویس شاتل رایگان هر 15 دقیقه یکبار مسافران را بین فرودگاه و هتل جابجا می نماید.

منبع: sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: معرفی فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: معرفی فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید