ضرورت توجه به گردشگری زمستانه در استان فارس

به گزارش هولی، محسنی نژاد با بیان اینکه رونق گردشگری زمستانه در فارس نیازمند فراهم شدن زیرساخت های لازم و آ موزش جوامع محلی است، گفت:

ضرورت توجه به گردشگری زمستانه در استان فارس

در فصل زمستان گردشگری درون استانی رونق بیشتری دارد، با توجه به اینکه فارس استان چهار فصل است اما کمبود زیرساخت های لازم و مناسب، موجب شده در تمامی فصول شاهد حضور گردشگران در این استان نباشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه نمود:

دومین پیست بزرگ اسکی کشور در نزدیکی شیراز واقع شده است و دارای زیرساخت های مناسبی اعم از بازی و تفریح و اقامت و پذیرایی است، اما تا به امروز از این فرصت استفاده نشده و جای تأمل دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر امکانات لازم در این زمینه فراهم گردد گردشگری زمستانه در فارس نیز توسعه می یابد، اعلام کرد:

اقامت بوم گردی یکی از راهکارهای مناسبی است که به توسعه گردشگری ماندگار مسافران در فارس یاری می نماید.

معاون گردشگری فارس اضافه نمود:

این نوع اقامتگاه ها بیشتر در روستاهای هدف گردشگری و با رویکرد ارائه خدمات بیشتر و تسهیلات لازم به گردشگران ایجاد می گردد.

محسنی نژاد توضیح داد:

چنانچه این اقامتگاه ها فعال شوند، گردشگری در تمامی فصول سال توسعه می یابد و از سویی دیگر، جامعه میزبان هم از این توسعه منتفع می گردد.

وی بر لزوم آموزش های تخصصی به جامعه مبدأو مقصد سفر تاکید نمود و گفت:

این آموزش ها باید با حفظ فرهنگ بومی و محلی هماهنگ صورت گیرد و خدشه ای بر آن وارد نکند و از سویی هم بتواند بر افزایش مدت اقامت گردشگران تاثیر بسزایی بگذارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه نمود:

دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های گردشگری فارس باید تورهای نو با مقاصد متنوع و نو ایجاد کنند تا توزیع سفر درون استانی به درستی صورت گیرد.

محسنی نژاد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، سیاست گذاری را برعهده دارد، گفت:

اما مجری چنین برنامه هایی (تعریف بسته های سفر و ارائه تورهای مقرون به صرفه قیمت و مجذوب کننده) بخش خصوصی است.

وی اضافه نمود:

در حال حاضر جهتهای گردشگری مختلفی در سراسر استان وجود دارد که این جهتها با توجه به تعدد و تنوع جاذبه های گردشگری و تاریخی هر منطقه، شناسایی شده، اما متاسفانه بیشتر تورهای گردشگری استان که از سوی دفاتر خدمات مسافرتی تعریف و ارائه می شوند، به چند جهت تکراری محدودشده اند که جا دارد هرچه سریع تر این دفاتر و تورگردان های استان نسبت به افزایشتنوع بسته های سفر اقدام کنند.

وی با اشاره به توزیع سفر درون استانی اذعان کرد:

با توجه به تعدد وتنوع جاذبه های تاریخی و گردشگری و حتی شرایط آب و هوایی فارس، بسته های سفر در جهتهای مختلف درون استانی و شهرستان ها باید متناسب با فصول مختلف سال طراحی و ارائه شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس توضیح داد:

چنانچه تعطیلی پنجشنبه ها در دستور کار قرار گیرد و تعطیلات آخر هفته به دو روز ارتقا یابد، به طور حتم گردشگری در استان رونق بیشتری می گیرد و سفرهای یک روزه و دوروزه در استان افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1938

به "ضرورت توجه به گردشگری زمستانه در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به گردشگری زمستانه در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید