اتهام به بیمارستان مسیح دانشوری!

به گزارش هولی، در روز هایی که کرونا در ایران دوباره قربانی زیادی می گیرد و شیب ابتلا به این بیماری هم صعودی شده، کادر درمان بیمارستان های مختلف روز های سخت و طاقت فرساتری را سپری می نمایند. یکی از بیمارستان هایی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران همیشه در صدر خدمت رسانی به بیماران و مبتلایان کرونا بوده بیمارستان مسیح دانشوری است و پزشکان این بیمارستان به نوعی در برخورد با کرونا خود را پیش قدم می دانند.

اتهام به بیمارستان مسیح دانشوری!

در چنین شرایطی شاید هیچ یک از پرسنل این بیمارستان روزی فکرش را هم نمی کرد که پایشان به مبحث فوتبال و در رأس آن لیگ برتر باز گردد، ولی اکنون و برخلاف تصور آن ها نام بیمارستان مسیح دانشوری در فضای فوتبال هم به گوش می رسد و دست برقضا این روز ها با اتهام عجیبی هم روبرو شده اند؛ اینکه در تشخیص تست کرونا درست عمل ننموده اند یا اینکه به نفع باشگاه خاصی وارد عمل شده اند!

قبل از رسیدن به این اتهام، اما باید مرور کوتاهی بر اتفاقاتی گردد که نام این بیمارستان را به میان کشیده است؛ ماجرا مربوط به دو روز پیش است که اعضای باشگاه استقلال اعلام کردند به دلیل ابتلای چندین بازیکنش به کرونا، تمرینات را تعطیل نموده اند و قرار نیست برای مسابقه با پارس جنوبی جم هم راهی فرودگاه عسلویه شوند. صبح روز شنبه عنوان شد هشت نفر از اعضای باشگاه استقلال تست کرونایشان مثبت شده؛ پنج بازیکن به علاوه سه نفر از اعضای کادر پزشکی و خدمات. این خبر در روز هایی که آبی های تهران با مشکل مصدومیت زیادی هم دست و پنجه نرم می کردند، فراوری بحران کرد؛ چون آن ها علاوه بر بازیکنان مصدوم، مجبور بودند بدون آن هایی که تست کرونایشان مثبت شده، راهی جم شوند. بدون آن نفرات، سایر اعضای استقلال که پرواز اولیه شان روز شنبه (ساعت چهار عصر) را کنسل نموده بود، راهی فرودگاه مهرآباد شدند تا با دو ساعت تأخیر و با پروازی دیگر راهی عسلویه شوند. با این حال، اندکی از حضور بازیکنان استقلال در فرودگاه نگذشته بود که آن ها هم یکی یکی فرودگاه را ترک کردند و خبر دادند که استقلال قید بازی این هفته برابر پارس جنوبی جم را زده است (این بازی قرار بود شب گذشته برگزار گردد).

استقلالی ها در توجیه این اقدام خبر دادند که جواب تست بقیه بازیکنانشان هم آمده و در مجموع 14 نفر از آن ها مبتلا به کرونا شده اند! استقلالی ها بدون اینکه منتظر نظر سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال یا کمیته پزشکی فدراسیون شوند، خبر دادند تمریناتشان را هم به مدت 14 روز لغو می نمایند تا همه اعضا به قرنطینه بروند.

انتشار همین خبر کافی بود تا شایعات درباره تصمیم مسئولان استقلال به راه بیفتد؛ عده ای اعتقاد داشتند استقلالی ها چندان در این زمینه شفاف عمل ننموده اند و به دنبال بهانه بوده اند تا این بازی را برگزار ننمایند. بقیه معترضان هم می گفتند نمی گردد تیمی همین طوری اعلام کند N نفر از اعضایش کرونا دارد و حاضر به مسابقه نیستند! این موضوع در حالی تبدیل به سوژه داغی شد که هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی جم در صحبت با شبکه سوم سیما، از شک و شبهه صحبت کرد. او اگرچه منظورش را شفاف شرح نداد، ولی با بیانیه منتشر شده از سوی باشگاه پارس جنوبی، معین شد منظورش چیست. در بیانیه باشگاه پارس به وضوح از سوء ظن درباره محلی که تست کرونای استقلالی ها اجرا شده صحبت شد. در بخشی از این بیانیه آمده بود: همان طور که سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کردند، می بایست اسناد و مدارک بازیکنان کرونایی استقلال در کمیسیون ستاد کرونا در ورزش مورد آنالیز قرار گیرد، نه اینکه باشگاه استقلال صرف معرفی یکسری اسامی که گفته می گردد بالغ بر 60 نفر به اصطلاح بازیکن بدون شناسایی هویتی (داشتن کارت بازی) برای آزمایش و تست به بیمارستان یا آزمایشگاهی که اعتبار آن جای تأمل دارد و مورد سوءظن است، اقدام کند. از همین زمان به بعد اسم بیمارستان مسیح دانشوری به میان آمد و اینکه باوجود مخالفت باشگاه استقلال، آن ها تست ها را به محلی فرستاده بودند که صلاحیتش جای تأمل داشت!

رفته رفته با مطرح شدن نام بیمارستان مسیح دانشوری، مسئولان این بیمارستان و در رأس آنها، پزشکی که نمونه های بازیکنان استقلال را گرفته بود، نسبت به اتهامات واکنش نشان دادند؛ دکتر سیدعلی رضا ناجی دیروز در این باره به ایرنا گفت: باشگاه استقلال با مرکز ما (بیمارستان مسیح دانشوری) که مرکز رفرنس تشخیص کووید19 محسوب می گردد، تماس گرفت و خواهش کرد که تست های آن ها را انجام بدهیم. روز سیزدهم تیرماه ساعت 16:30 بنده و همکارانم در مجموعه ورزشی انقلاب حاضر شدیم و 61 نمونه از مربیان و بازیکنان این تیم گرفته شد که کار های آزمایشگاهی آن از همان لحظه آغاز و 12 مورد آن مثبت اعلام شد. به گفته رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان مسیح دانشوری که بیمارستان آموزشی و دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و مرکز بیماری های تنفسی محسوب می گردد، دارای آزمایشگاهی با کیفیت بالاست.

دکتر ناجی گفت: ما هیچ گونه رابطه ای با هیچ کس نداریم و ضوابط حرفه ای خود را انجام می دهیم و همان طور که گفتم به محل تمرین استقلال رفته و نمونه برداری انجام دادیم. من خودم از تمام کادر و بازیکنان استقلال نمونه گرفتم و تست را به همراه همکارانم در سیستم بیمارستان مسیح دانشوری ثبت کردم. باید به جای تهمت زدن به یکدیگر منطق را در زندگی حاکم کنیم؛ ضمن اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی، از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم. این موضوعاتی که گفته می گردد باشگاه استقلال با مرکز آزمایشگاهی رابطه داشته، ناپسند است و فقط برای توجیه کردن است و گرنه هیچ کدام از افرادی که در زمینه پزشکی کار می نمایند، هیچ رابطه خاصی از نظر کاری با کسی ندارند.

داستان 61 نمونه و 12 مورد مثبت

واکنش دکتر ناجی در دفاع از اتهاماتی که متوجه بیمارستان مسیح دانشوری است، پایه گذار موضوع دیگری شد که روز گذشته محل بحث نهاده شد؛ ماجرا از این قرار بود که با وجود مثبت شدن تست 12 (ادعای اولیه استقلالی ها 13 مورد بود) نفر از اعضای باشگاه عنوان شد که تعدادی از این افراد اصلا در فهرست تیم اصلی استقلال نبوده اند و این باشگاه سراز خود، مسابقه با پارس جنوبی را لغو نموده است! دکتر ناجی می گوید اسامی افرادی را که از آن ها تست گرفته نمی داند و فقط پاسخ تست ها را داده، ولی حالا شایعاتی به راه افتاده که چندین نفر از 12 عضوی که عنوان شده تستشان مثبت است، اصلا در ترکیب اصلی استقلال نبوده و در زمره بازیکنان جوان و امید این باشگاه بوده اند!

طبق قانون سازمان لیگ در دوره کرونا، تیمی که 25 درصد از مجموع اعضایش مبتلا به کرونا شوند، باید به قرنطینه بروند و بعد از تست مجدد اگر مسئله ای نبود، به مسابقات برگردند. طبق این تعریف یعنی از مجموعه 40 نفری یک باشگاه (بازیکن، کادر فنی، کادر پزشکی و تدارکات) اگر 10 نفر مبتلا به کرونا شوند، تیم باید قرنطینه گردد، ولی استقلالی ها فهرست 61 نفره ای را دادند و عنوان شده که تعدادی از بازیکنان امید و جوان هم در آن ها بوده است.

عصر روز گذشته شایعه شد که بدون اعضای اصلی، فقط ظاهرا هشت نفر از اعضای استقلال مبتلا شده اند که این تعداد به 25 درصد مجموع نمی رسند و استقلال باید در مسابقات شرکت می نموده است. با مطرح شدن چنین شایعاتی عصر روز گذشته عنوان شد که اعضای باشگاه استقلال باید دوباره راستی آزمایی شوند و تست مجددی دهند؛ اگر در تست مجدد ادعای استقلال درست از آب دربیاید، این تیم به قرنطینه می رود، ولی اگر ادعایشان درست از آب درنیاید (یعنی افراد مبتلا عضو تیم اصلی نباشند یا کمتر از 25 درصد باشند) آن وقت پرونده آن ها به دلیل تخلف، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرستاده می گردد تا درباره نتیجه بازی با پارس جنوبی جم تصمیم گیری گردد!

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1126

به "اتهام به بیمارستان مسیح دانشوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام به بیمارستان مسیح دانشوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید