6 مشکل عظیم استقلال در آستانه ورود به فرابورس، از هیات مدیره تا دستیار خارجی مجیدی

به گزارش هولی، باشگاه استقلال درست در حالی که گفته می گردد در آستانه ورود به فرابورس واقع شده است، با 6 مشکل عظیم روبرو است.

6 مشکل عظیم استقلال در آستانه ورود به فرابورس، از هیات مدیره تا دستیار خارجی مجیدی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، وجود چندین سئوال بدون پاسخ با موضوع باشگاه استقلال در آستانه ورود 10 درصد از سهام این باشگاه به فرابورس، بیشتر موجب نگرانی طرفداران این باشگاه از آینده نامعلوم شده است. این باشگاه با ابهامات فراوانی روبرو است که این ابهامات عملکرد تیم مدیریتی این باشگاه را زیر سئوال برده است.

1- جا ماندن از کورس قهرمان

با اینکه آبی پوشان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارند، اما واضح است که این شانس بسیار کمرنگ بوده و شاید تنها وقوع اتفاقات غیر قابل پیش بینی باعث قهرمانی آنها در این فصل گردد. در حال حاضر آبی پوشان 11 امتیاز با صدر جدول فاصله داشته و در صورت پیروزی در ملاقات معوقه مقابل شهرخودرو این فاصله به 8 امتیاز کاهش می یابد. باز هم باتوجه به اینکه تنها 7 هفته تا خاتمه فصل زمان باقی است، شانس جبران 8 امتیاز در 7 هفته خیلی زیاد نیست. به خصوص که دو تیم 48 امتیازی در جدول حضور دارند.

2- شرایط نامعلوم دو بازیکن خارجی

در فصلی که بر اساس یک قانون خلق الساعه استفاده از بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران ممنوع شد، حضور دو بازیکن با کیفیت خارجی برای استقلال یک غنیمت بود. اما رفتارهای اقتصادی نامناسب باشگاه با این دو بازیکن در طول ماه های اخیر، سئوال برانگیز است. با اینکه دیاباته و میلیچ برادری خود را به استقلال ثابت نموده اند، اما کماکان مطالباتشان پرداخت نشده و هیچ چراغ سبزی هم از سوی باشگاه برای تمدید با این دو بازیکن داده نشده است.

3- دستیاران مجیدی

جدایی فراز کمالوند از نیمکت استقلال به سود این تیم نشد و این را عملکرد آبی پوشان نشان داد. در حالی که مجیدی به منظور جبران این خلاء درخواست دستیار خارجی دارد، اما هنوز اتفاق مثبتی در این زمینه روی نداده است.

4- تمدید قراردادها

در فوتبال حرفه ای عرف است بعد از به صدا در آمدن سوت شروع نیم فصل دوم، باشگاه ها به سراغ تمدید با بازیکنان مورد نظرشان می فرایند. در لیست استقلال 10 بازیکن حضور دارند که در خاتمه فصل قراردادشان به اتمام می رسد و بعید است که هیچیک از آنها در لیست تمدید قرار نداشته باشند. با این شرایط هنوز باشگاه استقلال اقدام برای مذاکره و تمدید با سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و محمد نادری ننموده اند.

5- بلاتکلیفی هیات مدیره

بعد از بازداشت اسماعیل خلیل زاده رییس هیات مدیره باشگاه استقلال، دو ابهام عظیم پیش آمد. ابهام اول اینکه ملاک انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال چه بوده و آیا این نفرات از فیلترهای نظارتی عبور نمی نمایند؟ و سئوال دوم اینکه حالا که چنین مسئله ای برای او پیش آمده وزارت ورزش در قبال آن سکوت نموده و موضعی کاملاً انفعالی گرفته است. آیا نباید با سرعت شرایط هیات مدیره یکی عظیم ترین تیم های ورزشی کشور تعیین گردد؟ این مشکل به تنهایی می تواند پیامدهای بیشتری هم برای باشگاه استقلال داشته باشد که اولین آن حق امضا است که باعث شده فعلاً مدیران این باشگاه در استفاده از حساب های اقتصادی خود محدودیت هایی داشته باشند.

6- پنجره ای که گاهی باز است

پنجره نقل و انتقالاتی آبی پوشان باز هم بسته شد و البته بسته ماند. این اتفاقی جدید و عجیب در حوزه باشگاه استقلال نیست و در چند سال اخیر معمولاً پنجره این باشگاه بسته بوده است. پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها آنقدر بسته هست که با کمی اغراق بتوان گفت گاهی باز بوده و در اغلب موارد این باشگاه با محدودیت های نقل و انتقالاتی روبرو بوده است. استقلال عظیم ترین ضربه از محدودیت های نقل و انتقالاتی را در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا متحمل شد که نه تنها نتوانست از بازیکنان جدید استفاده کند، بلکه حتی امکان استفاده از داریوش شجاعیان را هم از دست داد تا مجید نامجو مطلق سرمربی وقت آبیها با دستانی کاملاً بسته و خالی در مرحله گروهی حضور پیدا کند.

باشگاه استقلال که در مقطع مهمی از دوره حیات خود به سر می برد، با مسائل متعددی دست به گریبان است که عمده ترین آنها در بالا ذکر شد و به نظر می رسد تیم مدیریت این باشگاه باید قبل از هر اتفاقی و ورود به فرابورس، قادر به حل این مسائل و بازگرداندن استقلال به جهت اصلی باشند.

مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1703

به "6 مشکل عظیم استقلال در آستانه ورود به فرابورس، از هیات مدیره تا دستیار خارجی مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مشکل عظیم استقلال در آستانه ورود به فرابورس، از هیات مدیره تا دستیار خارجی مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید