یک معمار بلژیکی برنده مسابقه طراحی محیط اطراف و منظره کلیسای نوتردام شد

به گزارش هولی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، یک معمار بلژیکی برنده مسابقه طراحی محیط اطراف و منظره کلیسای نوتردام شد.

یک معمار بلژیکی برنده مسابقه طراحی محیط اطراف و منظره کلیسای نوتردام شد

طی یک سال گذشته، باس اسمتس معمار بلژیکی بیشتر وقت خود را صرف پیاده روی در مرکز شهر پاریس نموده و در حالی که به کلیسای نوتردام خیره می گردد، به چگونگی بازسازی این بنای تاریخی چند صد ساله فکر نموده و حالا تمامی این فکرها و نگاه ها در حالی برای او نتیجه داده که این معمار 47 ساله برنده مسابقه بین المللی برای طراحی مجدد محوطه اطراف کلیسای جامع نوتردام شده است.

طرح بلندپروازانه این معمار که حمایت متفق القول هیات منصفه را به همراه داشت، شامل ایجاد درختان بیشتر، یک سیستم خنک نماینده هوشمندانه برای محوطه بزرگ مقابل کلیسای جامع در هنگام موج گرما و یک مرکز پذیرایی تازه و موزه باستان شناسی در پارکینگ متروکه کنونی در زیر میدان اصلی که مشرف به رود سن هستند.

باس اسمتس در این زمینه میگوید: پیش از این، دوستان پاریسی من هرگز به اینجا نمی آمدند و من فکر می کردم که چرا این طور است. اینجا یک فضای زیبا در جزیره ای نزدیک آب است و ما می خواهیم مردم را به اینجا برگردانیم و آن را زنده کنیم.

پروژه او برای ایجاد فضای بازتر و مناسب تر برای عابر پیاده در فضای 4500 متر مربعی در اطراف کلیسای نوتردام با هزینه 50 میلیون یورو (34 میلیون پوند) به وسیله شهرداری پاریس تأمین اقتصادی شده است.

کلیسای نوتردام چهار سال قبل دچار آتش سوزی شد. دلیل آتش سوزی در 15 آوریل 2019 که مهار آن 15 ساعت برای آتش نشانان بطول انجامید، هنوز معین نیست. این روزها خود کلیسای جامع و بیشتر منطقه ای که قرار است بازسازی شوند به دلایل ایمنی برای عموم مسدود شده اند و کار بازسازی ساختمان ادامه دارد و البته نگرانی هایی درباره آلودگی پس از سوختن سقف سربی کلیسا وجود دارد، آتشی مهیبی که ساختار سقف چوبی را تخریب کرد و مناره بلند 45 متری را تخریب کرد.

در این آتش سوزی بزرگ نمای مشهور گوتیک و برج های دوقلوی با ناقوس هایی که هنگام تاج گذاری امپراتور ناپلئون بناپارت و مرگ رئیس جمهور شارل دوگل به صدا درآمدند، از آسیب جدی در امان ماند.

در حالی که موجی از احساسات عمومی پس از آتش سوزی فرانسه را فرا گرفت، امانوئل ماکرون رئیس جمهور قول داد که کلیسای جامع تا سال 2024 با شکوه سابق خود بازسازی گردد و قرار است طبق برنامه بیشتر کارهای اصلی در بازسازی کلیسای جامع تا 2024 به خاتمه برسد و این بنای تاریخی دوباره بازگشایی گردد.

تیم باس اسمتس در سال 2025 تغییر و تحول منطقه اطراف کلیسا را شروع خواهد نمود و پیش بینی می گردد این طرح نیز در سال 2027 تکمیل گردد.

مقام های فرانسه در ابتدا در نظر داشتند با بازسازی این کلیسا در طراحی معماری تغییرات چشمگیری اعمال نمایند. کارشناسان میراث اما توصیه کردند این بنا به روش قبلی بازسازی گردد و در نهایت امانوئل ماکرون با پیشنهاد جایگزین کردن مناره قرن نوزدهمی این کلیسا با طراحی معاصرتر مخالفت کرد.

قبل از آتش سوزی سالانه حدود 12 میلیون توریست از کلیسای نوتردام بازدید میکردند؛ موضوعی که معماری منظر این بنا را به چالش می کشید و حالا قرار است این بنا و محوطه اطرافش با رویکردی مبتنی بر آب و هوا بازسازی شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2117

به "یک معمار بلژیکی برنده مسابقه طراحی محیط اطراف و منظره کلیسای نوتردام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک معمار بلژیکی برنده مسابقه طراحی محیط اطراف و منظره کلیسای نوتردام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید