تور ارمنستان: اچیمیادزین، کلیسایی که نماد ارمنستان شد

به گزارش هولی، کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان (Etchmiadzin Cathedral)

یکی از اصلی ترین بخش های جدا نشدنی هویت و زندگی مردم ارمنستان، کلیسای اچیمیادزین است که در سال 2000 در لیست میراث های جهانی یونسکو هم نهاده شد. کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان، نگین شاهکارهای تاریخی، معماری و مذهبی ارمنستان، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور است که در سفر به آن نباید از دست داد، جایی نفس گیر که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. در ادامه این کلیسای دیدنی را بیشتر معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه شوید:

تور ارمنستان: اچیمیادزین، کلیسایی که نماد ارمنستان شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان در واقع یک کلیسای جامع و یکی از مهم ترین و نفس گیرترین شاهکارهای معماری در این کشور است که برای مردم آن از اهمیت زیادی برخوردار است. وقتی که شما می خواهید به کشوری سفر کنید، قطعا دوست دارید تا راجع به آن کشور و تماشای هایش بیشتر بدانید، پس اگر دوست دارید تا مردم ارمنستان را بیشتر و بهتر بشناسید، باید سراغ جاهایی که برای آن ها بسیار مورد احترام است را بگیرید که به جرات می توان گفت سمبل همه این مکان ها، کلیسای اچیمیادزین است. این کلیسا در لیست میراث جهانی یونسکو هم واقع شده است و یک شاهکار جهانی است.

اطلاعات اولیه از کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان

این کلیسا یک جای بسیار منحصر بفرد در ارمنستان و یک بنای مذهبی و تاریخی و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آن جاست. این کلیسا در شهر اچیمیادزین یا وقرشاپات (Vagharshapat) که چهارمین شهر بزرگ ارمنستان است، در 10 کیلومتری غرب ایروان واقع شده است.

چطور به کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان برویم؟

جهت دسترسی به اچیمیادزین اصلا سخت نیست، از شهر ایروان که مرکز این کشور است ، به طور مرتب اتوبوس هایی در پایانه Avtokayan به این کلیسا هست که مسافران را جابه جا می نمایند و هزینه ای برابر 250 AMD معادل 1 دلار آمریکا که بسیار مقرون به صرفه است، دارد. از طرف دیگر فقط 30 دقیقه از این پایانه اتوبوس رانی تا این کلیسا راه است و در نتیجه هم هزینه بسیار پایین و هم کم بودن مسافت باعث می گردد تا هیچ بهانه ای برای نرفتن نباشد!

ساعت های بازگشایی کلیسای اچیمیازین

  • ساعت بازگشایی کلیسای جامع مادر: 7:00 صبح الی 9:00 شب
  • سرویس های صبحگاهی: 7:30
  • سرویس های غروب: 17:30

ساعت کارهایی که در بالا دیدید، ساعت کار خود کلیسا بودند، در پایین می توانید ساعت کار بخش های مختلف کلیسا را ببینید:

  • موزه کلیسای جامع: 10:30 الی 17:00
  • موزه قدیمی: 10:30 الی 17:00
  • موزه گنجینه: 11:00 الی 13:00 و 14:00 الی 17:30
  • موزه Ruben Sevak: 10:30 الی 17:00
  • کتابخانه: 10:15 الی 19:00

ضروری است بدانید که در روزهای یکشنبه، موزه کلیسای جامع بعد از ساعت 13:30 باز می گردد.

معماری کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان

کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان همواره در هسته اصلی معماری های این کشور بوده است و البته هسته اصلی تحقیقات دانشمندان! این بنای مذهبی، نه تنها یک کلیسا است بلکه یک موزه عالی و یک نمونه منحصر بفرد برای محققان هم هست.

ارتفاع کلیسای اچیمیادزین بیشتر از 27 متر است و طول این کلیسای شگفت انگیز حدود 33 متر و عرض آن هم به 30 متر می رسد. یا توجه به تاریخ دانان ارمنی، اولین بار این کلیسا به عنوان یک مکان دگر اندیشی پیدا شد و بعد این کلیسا مانند دیگر کلیساهای ارمنستان در همان مکان تاسیس شد. اگر چه داخل این کلیسا در دوره های تاریخی مختلف تغییر نموده است، با این حال هسته اصلی این کلیسا هنوز هم همان است که در قرن پنجم بود. علاوه بر این، دیوارهای کلیسا با میزان زیادی زیور آلات و تزیینات خاص پوشانده شده است.

معماری بیرونی اچیمیادزین

اگر چه کلیسای اچیمیادزین در طول قرن ها بارها و بارها تخریباتی دیده است و دوباره بازسازی شده است، اما فرمی که امروزه از این کلیسای مقدس می بینیم درست شبیه به فرم اصلی آن است. معماری این کلیسا فوق العاده تحسین برانگیز است و شکل و شمایلی سمبلیک دارد. ساختمان آن در واقع ترکیبی از میراث ارامنه و معماری با سبک اروپایی است. از بیرون که به این کلیسا نگاه کنید شاید چندان لقب لوکس که به آن داده اند، برایتان معنا و مفهوم نداشته باشد، اما کافیست تا به داخل آن بروید و تحت تاثیر قرار بگیرید.

این کلیسا از سنگ های تیره رنگ ساخته شده است و مستحکم به نظر می رسد.

معماری داخلی اچیمیادزین

همین که پایتان را به داخل کلیسا بگذارید، از چشم اندازی که روبرویتان قرار می گیرد لذت خواهید برد، بخش داخلی کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان با نقش و نگارها و صحنه هایی از انجیل و افراد مقدس ارمنستانی ها به وسیله نقاشان معروف ارمنی تزیین شده است.

یکی از جالب ترین و برترین میراث های معماری این کلیسا، در چوبی آن است که بسیار جلب توجه می نماید. این در معروف با الگوهای ارمنی کنده کاری شده است و در سال 1889 ساخته شده است. در این کلیسا بعلاوه نقاشی هایی از قرن های مختلف نگهداری می شده است که البته گفته می گردد که امروزه این نقاشی های از کلیسا بیرون آورده شده اند و در موزه های ارمنستان نگهداری می شوند.

تاسیس کلیسای اچیمیادزین

این کلیسا در سال 301- 303 به وسیله یکی از پادشاهان ارمنستان به نام تریدیتس سوم (Tiridates III) ساخته شده است و در نزدیکی کاخ سلطنتی Artashesyans واقع شده است. طبق تاریخ دانان قرن پنجمی ارمنستان، سنت جرج فردی بوده است که به او الهام شده است او این کلیسا را در این مکان بسازد، او هم این کار را کرد و نام کلیسا را اچیمیادزین گذاشت که به معنای فرود تنها- متولد شده است. بعد از آن ای کلیسا برای مردم ارمنستان بسیار مهم و با ارزش و مورد احترام شد و آن ها به این کلیسا، کلیسای جامع وقرشاپات و یا کاتوغیکه گفتند که البته از قرن پانزدهم به بعد، نام اچیمیادزین بیشتر مرسوم شد و مورد استفاده نهاده شد و نام آن به کلیسای اچیمیادزین تغییر پیدا کرد. کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان هر ساله صدها هزار نفر را به تماشا خود می کشاند.

منبع: armeniagogo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1953

به "تور ارمنستان: اچیمیادزین، کلیسایی که نماد ارمنستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: اچیمیادزین، کلیسایی که نماد ارمنستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید