یادگیری مراقبت از خود با گورناز

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، گورناز، کره گورخری است که به تازگی همراه خانواده به شهری نو مهاجرت نموده است. در مدرسه تازه اش، هنوز دوستی نیافته، راه خانه را خوب بلد نیست و باید کسی به او در یافتن مسیر یاری کند. در یکی از روزها که منتظر آمدن مادرش جلوی در مدرسه است، گورخری مرتب و شیک به نام گورویز پیشنهاد می نماید او را به خانه اش برساند. گورناز قبول می نماید. این ملاقات با گورویز چندبار دیگر هم اتفاق می افتد. گورویز، خبرنگار یک مجله است و رفتار عجیب و محبت آمیز گورویز با گورناز دل او را می برد و کم کم شیفتۀ گورویز می گردد.

یادگیری مراقبت از خود با گورناز

بچه ها و نوجوانان تجربه اندکی از زندگی دارند و این وظیفه بزرگسالان است که آنها را کمک نمایند و در مسائل و مسائل، انتخاب راه درست را نشان شان دهند. نویسندگان یکی از همین گروه بزرگترها هستند.

داستان گورناز حول و حوش مسئله مهم دوران نوجوانی به نگارش درآمده است. در این رمان کوتاه، آنچه از همه چیز پررنگ تر می نمایاند، موضوع و درون مایه اش بویژه برای دختران نوجوان است. گورناز آغاز، ادامه و انتها بندی منسجمی دارد. خوانش چنین کتاب هایی که نه به شیوه مستقیم، بلکه در قالب داستان به روایت یک امر مهم چون مراقبت از خود می پردازند، برای نوجوانان بسیار لازم است. از نکات جالب کتاب انتخاب شخصیت گورخر است. این شخصیت پردازی نشان از خلاقیت خوب نویسنده دارد.

کتاب گورناز نوشته نیلوفر نیک بنیاد است. این کتاب را انتشارات نردبان (کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) ویژه نوجوانان منتشر نموده است. این کتاب 91 صفحه دارد و خوش خوان است. از نیک بنیاد کتاب های دیگری چون: سوفار زرین، مامان نو من، من شیر سیرک نیستم و راز آدم فضایی چاپ و منتشر شده است. عاطفه فتوحی تصویرگر کتاب است. تصاویر رنگ وبویی از طنز دارند و بر لطافت اثر می افزایند.

بخشی از متن کتاب:

از کلاس که بیرون رفتم، کلی جلوی مدرسه منتظر مامان ایستادم، اما نیامد. هی به این فکر کردم که وقتی برسم خانه یک دفتر بردارم و درباره مدرسه نو و خوش گذرانی هایش بنویسم، نیامد. هی به یونجه نمکی فکر کردم، نیامد. هی سر خیابان را نگاه کردم، نیامد. داشتم کم کم ناامید می شدم که یکدفعه گورخری که داشت از جلوی مدرسه رد می شد چند قدم عقب آمد و گفت: چی شده؟ چرا چین و چروک به یالتون افتاده بانو؟ منتظر اسب سفید شاهزاده هستین؟.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2288

به "یادگیری مراقبت از خود با گورناز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری مراقبت از خود با گورناز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید