کتاب قلب فرهنگی جامعه است

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، پریسا علیلو، مدیرکل بانوان استانداری آذربایجان غربی در دیدار با رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به مناسبت اجرایی کردن طرح های مرکز کتاب ایران، گفت: در اجرای طرح هدیه ماندگار و در راستای غنی سازی اوقات فراغت بانوان کتاب هایی با موضوعات مختلف به پارک های بانوان به صورت کتابخانه های کوچک اهدا شود.

کتاب قلب فرهنگی جامعه است

وی اضافه کرد: کتاب، قلب فرهنگی جامعه است و همه اهداف و برنامه ها باید در این راستا و طرح های کتابخوانی به خاطر توسعه فضای مجازی باید به روز باشد.

علیلو ادامه داد: پارک بانوان زنجان از ظرفیت خوبی برخوردار است و احداث کتابخانه یکی از نیازهای این پارک است و با احداث این کتابخانه در پارک بانوان می توان پیش بینی کرد که حدود استقبال خوبی از آن را ببینیم زیرا بانوان بهترین اوقات فراغت خود را در این پارک به سر می برند.

مدیرکل بانوان استانداری آذربایجان غربی بیان نمود: در تمام مناسبت های ملی و مذهبی مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم و از آغاز سال جاری بیش از 30 برنامه در حوزه کتاب و بانوان اجرایی شده است.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: بحث فرهنگ و کتابخوانی در حوزه بانوان بسیار مهم است و در این راستا باید هم افزایی بیشتر و بهتر ارگان های مربوطه را داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخی از طرح هایی که به خانواده ها مرتبط است مثل حوزه سلامت را می توان به کتاب و کتابخوانی بسط داد و با این حرکت در حوزه بانوان می توان میزان مطالعه مفید را در سطح این استان افزایش داد.

اهدای کتاب به بانوان خبرنگار استان و برگزاری مسابقه کتابخوانی؛ تجهیز پارک بانوان به کتابخانه، اهدای کتاب به کارگاه های ورزشی و سلامت، انعقاد تفاهم نامه، استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، هم خوانی کتاب مادران و بچه ها و ایجاد زنجیره کتابخوانی در کانون بانوان استان ازجمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1761

به "کتاب قلب فرهنگی جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب قلب فرهنگی جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید