ارومیه هم صاحب کتابخانه سیار می گردد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در جلسه هماهنگی اجرای طرح های کتابخوانی برای پایتخت کتاب ایران در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، با بیان اینکه ارومیه شهر فرهنگی بوده و زیرساخت های لازم را در حوزه فرهنگ دارد، گفت: امکان ایجاد کتابخانه در همه مناطق میسر نیست اما می توان با راه اندازی کتابخانه سیار، دسترسی به کتاب را برای مناطق فاقد کتابخانه تسهیل کرد.

ارومیه هم صاحب کتابخانه سیار می گردد

وی اضافه کرد: با ایجاد کتابخانه سیار، افراد بیشتری به کتاب و کتابخانه دسترسی خواهند داشت و اثر فرهنگی آن در سال های آینده معین خواهد شد که برای ایجاد کتابخانه سیار همکاری شهرداری، کتابخانه های عمومی و سایر سازمانهای فرهنگی مرتبط ضروری است.

بابازاده با بیان اینکه فرهنگسراها ظرفیت خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، ادامه داد: باید از این ظرفیت ها بصورت هدفمند و درست برای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله بحث رونمایی و نقد کتاب استفاده کرد.

این مسئول نبود اِلِمان شهری مناسب در حوزه کتاب و ساماندهی جدی نقد و رونمایی کتاب را از جمله مسائل این حوزه مطرح نمود.

مصطفی میلانی، رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، نیز در این جلسه با اشاره به رسالت فرهنگسراهای شهرداری در ارتقاء فرهنگ شهروندی اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه آمادگی دارد یک دستگاه اتوبوس را به کتابخانه سیار اختصاص دهد تا با نمودار شدن اثرات فرهنگی آن را در آینده خواهیم دید .

وی با بیان اینکه هر طرح یا ایده ای که از طرف نهادهای فرهنگی ارائه شده است را ما حمایت خواهیم کرد، گفت: هر طرحی که جنبه المان داشته باشد، ارگان ما آمادگی دارد که بدون هیچ محدودیتی البته تایید المان به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در 15 نقطه شهر که شناسایی شده است، جانمایی کنیم.

میلانی همچنین راه اندازی کیوسک های کتاب در دهنه پل ها، تشکیل کارگروه های کتاب و برگزاری جشنواره های کتاب را در بوستان های شهر را از جمله پیشنهادات خود در این حوزه مطرح نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1661

به "ارومیه هم صاحب کتابخانه سیار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارومیه هم صاحب کتابخانه سیار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید