چین، علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد

به گزارش هولی، رگولاتورهای چین گروه علی بابا هولدینگ و دو شرکت دیگر را به دلیل عدم گزارش خریدهای گذشته شان تحت قوانین ضدانحصارطلبی این کشور 500 هزار یوان (76500 دلار) جریمه کرد.

چین، علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سازمان دولتی ساماندهی بازار چین در بیانیه ای خاطرنشان کرد علی بابا باید پیش از افزایش سهم در واحد فروش گروه خرده فروشی اینتایم به 73.79 درصد در سال 2017، موافقت این سازمان را کسب می کرد. شرکت چاینا لیترچر، فروشگاه کتابهای الکترونیکی که از تنسنت جدا شده است هم برای خرید نیو کلاسیک مدیا در سال 2018 به میزان مشابه جریمه شد. با این حال رگولاتور چین خاطرنشان کرد این خریدها ضد رقابت بازار به نظر نمی رسند.

رگولاتور بازار چین هر یک از شرکتهای علی بابا، چاینا لیترچر و شنزن هایو باکس تکنولوژی را به پرداخت 500 هزار یوان جریمه محکوم کرد.

این جریمه ها پس از هشدار ماه گذشته رگولاتورهای چین و اعلام تصمیم آنها برای افزایش نظارت بر عظیمترین شرکتهای فناوری این کشور صادر شدند. پکن در نوامبر مقرراتی را رونمایی کرد که هدف آنها مشخص چارچوبی برای محدود کردن رفتارهای ضدانحصارطلبی مانند اشتراک گذاری اطلاعات حساس مصرف کنندگان، اتحاد برای درهم شکستن رقیبان کوچکتر و ارایه خدمات با قیمت پایینتر برای حذف رقیبان از سوی غولهای اینترنتی چینی است. ارزش سهام شرکتهای علی بابا و تنسنت در پی صدور این جریمه بیش از دو درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تشدید تفحص چین نگرانیها از سرکوبی گسترده عظیمترین شرکتهای این کشور را برانگیخته است. ارزش سهام شرکت میتوآن که سومین شرکت اینترنتی عظیم چین است، پس از انتشار یک مقاله در روزنامه پیپل دیلی 7.4 درصد سقوط کرد. در این مقاله از دغدغه صنعت اینترنت به افزایش ترافیک و حجم در بخشهایی مانند تحویل خواربار به قیمت از بین رفتن نوآوری علمی انتقاد شده بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1391

به "چین، علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید