انتها رشدهای مثبت مالی کانادا

به گزارش هولی، پس از 11 ماه، رشد مالی کانادا منفی شد.

انتها رشدهای مثبت مالی کانادا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی، در ماه آوریل، اقتصاد کانادا 0.3 درصد کوچک شده که این رقم، 0.5 درصد کمتر از رشد ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل و 0.2 درصد کمتر از رشد پیش بینی شده به وسیله کارشناسان بوده است. این نخستین رشد مالی منفی کانادا پس از 11 ماه رشد مثبت متوالی حسوب می شود.

بخش فراوری با رشد 0.5 درصدی و سرمایه گذاری مسکن با رشد 0.2 درصدی تاثیر زیادی را در ثبت این عملکرد داشته اند اما بدترین عملکرد در این بین مربوط به بخش خرده فروشی با رشد منفی 5.5 درصدی بوده است.

اقتصاد کانادا در سه ماهه سوم سال 2020 با رشد 8.9 درصدی، برترین عملکرد فصلی سال های اخیر خود را جشن گرفت اما انتظار نمی رود دستکم در آینده ای نزدیک چنین عملکرد نیرومندی به ثبت برسد. کانادا یکی از پیشروترین کشورها در پیشبرد برامه واکسیناسیون بوده و به همین علت هم کمترین تلفات را در بین کشورهای گروه هفت از کرونا داشته است. در حوزه تجارت خارجی، واردات کانادا نسبت به ماه قبل 0.4 درصد بیشتر شده است. صادرات هم با صعود 0.27 درصدی روبرو شده است.

پیش از این رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب و کارها گفته بود: پیامدهای کووید-19 روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک راستا احیای رشد طولانی وناهموار را پیش رو خواهیم داشت. تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه پایانی سال باشیم اضافه نمود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول بر می شود.

مبه وسیله رشد مالی کانادا در بازه زمانی 1961 تا 2020 معادل 0.3 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 2020 با 8.9 درصد و کمترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه دوم سال 2020 با منفی 11.3 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1753

به "انتها رشدهای مثبت مالی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها رشدهای مثبت مالی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید