تور ارزان آلمان: وعده آلمان برای به صفر رساندن انتشار کربن

به گزارش هولی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واپسین سخنرانی رسمی خود در اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی کوپ 26 که در گلاسگو در حال برگزاری است، کوشش دولت ها برای دست یافتن به اهداف زیست محیطی را ناکافی دانست و تاکید نمود که باید صنایع را به استفاده از فناوری برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای سوق داد.

تور ارزان آلمان: وعده آلمان برای به صفر رساندن انتشار کربن

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بعضی از سیاستمداران بلندپایه دنیا در دومین روز از اجلاس بین المللی اقلیمی موسوم به کوپ 26 (COP26) خواهان پایبندی دنیای به هدف گذاری کنفرانس اقلیمی پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین به حداکثر یک و نیم درجه سانتیگراد شدند.

آنگلا مرکل نیز در سخنرانی خود در این اجلاس که در گلاسکو اسکاتلند برگزار می گردد ضمن تاکید بر این هدف گذاری از برنامه قیمت گذاری دنیای برای انتشار گازهای گلخانه ای حمایت کرد.

او از همه کشورهای دنیا خواست با جدیت بیشتری برای مقابله با گرمایش زمین اقدام نمایند و تاکید نمود که هنوز اهداف و تعهدات کنفرانس سال 2015 در پاریس تحقق نیافته اند.

مرکل با بیان این که کشورهای صنعتی در این راستا مسئولیت ویژه ای بر عهده دارند اضافه نمود بر همین اساس آلمان آماده است سهم خود را در این کار ادا کند و مقدار انتشار گازهای گلخانه ای را تا یک دهه دیگر به نسبت سال 2019 تا 65 درصد کاهش دهد و تا سال 2045 به صفر برساند.

آلمان میخواهد در کنار پیشبرد و توسعه پروژه هایی مانند حفاظت از جنگل ها وارد مشارکت در پروژه هایی در زمینه انرژی با آفریقای جنوبی گردد که به وسیله آنها انتها دادن به استفاده از نیروگاه های زغال سنگی تسریع گردد.

صدراعظم آلمان از سیاست قیمت گذاری دنیای برای انتشار گاز دی اکسید کربن پشتیبانی کرد و گفت با کوشش دولت ها به تنهایی کار زیادی پیش نخواهد رفت و مسئله یک تحول گسترده در زندگی و اقتصاد است.

او می گوید به وسیله این قیمت گذاری می تواند صنایع را به این سمت سوق داد که برترین راستاهای فن آورانه برای رسیدن به توقف انتشار گازهای گلخانه ای را بیابند.

بنابر گزارش دویچه وله، این سیاست که بانک دنیای هم آن را ضروری اما ناکافی ارزیابی می نماید بر این پایه راسخ است که با توجه به هزینه های تغییرات اقلیمی برای همه بخش ها، قیمت گذاری انتشار کربن می تواند تغییراتی در الگوی فراوری و مصرف ایجاد کند که در نهایت انتشار گازهای گلخانه ای را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1880

به "تور ارزان آلمان: وعده آلمان برای به صفر رساندن انتشار کربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: وعده آلمان برای به صفر رساندن انتشار کربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید