وزیر ارشاد: برادران لیلا مجوز اکران ندارد، برخورد با عوامل داخلی عنکبوت مقدس

به گزارش هولی، اسماعیلی گفت:عوامل اصلی فیلم موهوم عنکبوت مقدس در خارج از کشور هستند و اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم همکاری نموده باشند شامل مجازات های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.

وزیر ارشاد: برادران لیلا مجوز اکران ندارد، برخورد با عوامل داخلی عنکبوت مقدس

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به ساخت فیلم موهون عنکبوت مقدس و اقدامات قانونی پیرامون آن، گفت: این فیلم اساسا در خارج از کشور فراوری شده بود و نه مجوز ساخت و نه مجوز اکران داشت و در اردن فیلمبرداری شده بود.

وی اضافه نمود: عوامل اصلی این فیلم موهوم در خارج از کشور هستند و اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم همکاری نموده باشند، مشمول مجازات های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با محدودیت های در حال اعمال در رابطه با فیلم برادران لیلا، گفت: طبق قانون فیلم هایی که به جشنواره خارجی می فرایند باید در داخل مجوز اکران گرفته باشند. خود اسکار هیچ فیلمی را بدون مجوز اکران داخلی نمی پذیرد، اما جشنواره کن اینچنین نبود.

اسماعیلی اضافه نمود: به دوستانی که می خواستند این فیلم را به کن ببرند اعلام شده بود که اگر بدون اخذ مجوز اکران به آنجا برود مشمول مواد قانونی در این زمینه می گردد. قانون در اینجا صراحت دارد و به آقایان تهیه نماینده و کارگران آن گفته شده بود و طبیعتا، چون این فیلم بدون مجوز رفته بود و به آن ها اطلاع داده شده بود مشمول محدودیت های قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوره نو بنای ما این است که قانون رعایت گردد، گفت: آن ها قانون را رعایت نکردند و برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، سازمان سینمایی از آن ها دعوت کرد و خواست موارد مورد نظر برای صدور مجوز اکران را مدنظر قرار دهند که اتفاق نیافتاد و قانون در این مورد روشن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این موضوع که قرار بود از فیلم برادران لیلا در جشنواره فیلم فجر دعوت گردد، توضیح داد: آن موقع گفته شده بود اگر می تواند فیلم را به جشنواره برسانند. جشنواره فجر احتیاج به مجوز اکران داخلی ندارد، زیرا هیئت داوری دارد که آن را آنالیز می نمایند و آن موقع دعوت شد به هیئت داوری بیاید که این کار انجام نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2102

به "وزیر ارشاد: برادران لیلا مجوز اکران ندارد، برخورد با عوامل داخلی عنکبوت مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: برادران لیلا مجوز اکران ندارد، برخورد با عوامل داخلی عنکبوت مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید