هشدار روسیه به نخست وزیر ارمنستان

به گزارش هولی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان می تواند به تشدید اوضاع در قفقاز جنوبی منجر گردد.

هشدار روسیه به نخست وزیر ارمنستان

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری از اظهارات اخیر نخست وزیر ارمنستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری گفت: اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان می تواند به تشدید اوضاع در قفقاز جنوبی منجر گردد.

پاشینیان اخیرا در گفت وگو با یک نشریه ایتالیایی مدعی شد که روسیه در حال دور شدن از قفقاز جنوبی است. نخست وزیر ارمنستان بعلاوه وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند؛ اظهاراتی که واکنش دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین را در پی داشت و در یک کنفرانسی خبری در مسکو سخنان نخست وزیر ارمنستان را رد کرد و گفت: روسیه بخشی جدایی ناپذیر از منطقه قفقاز جنوبی است پس نمی تواند جای دوری برود. روسیه نمی تواند ارمنستان را رها کند. تعداد ارمنی هایی که در روسیه ساکنند حتی از ارمنی های ساکن خود ارمنستان بیشتر است... روسیه به ایفای نقش منسجم و حیاتی خود در باثبات کردن و زدودن درگیری از این منطقه ادامه خواهد داد.

وی اضافه نمود که نباید چنین اظهارات غیر محبت آمیز ای بیان گردد. زاخاروا گفت: چنین اظهاراتی غیرقابل قبول و مضر است، زیرا می تواند به روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان آسیب برساند و همه توافقات به دست آمده با میانجیگری روسیه را مختل کند.

روسیه در روزهای گذشته واغارشاک هاروتونیان سفیر ارمنستان در این کشور را برای گفت وگوی جدی درباره بعضی اقدامات غیرمحبت آمیز از سوی ایروان احضار کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2306

به "هشدار روسیه به نخست وزیر ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به نخست وزیر ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید