تور ارمنستان: پاریس: هرگونه تغییر در مرز باکو، ایروان به مذاکره احتیاج دارد

به گزارش هولی، وزارت خارجه فرانسه در واکنش به دور تازه درگیری بین باکو و ایروان اعلام نمود که هرگونه تغییر در مرزها احتیاج به مذاکره دارد و نمی توان با اقدام نظامی چنین چیزی را تحمیل کرد.

تور ارمنستان: پاریس: هرگونه تغییر در مرز باکو، ایروان به مذاکره احتیاج دارد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه با اعلام نگرانی از درگیری مرزی تازه بین باکو و ایروان از این دو کشور خواست تا به آتش بس سال 2020 احترام بگذارند.

به گزارش وبگاه رادیو بین المللی فرانسه در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: فرانسه نگرانی عمیق خود را نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در چندین بخش از مرز ابراز می نماید. فرانسه از همه طرف ها می خواهد به آتش بسی که پس از اعلامیه سه جانبه 9 نوامبر 2020 متعهد شدند، احترام بگذارند.

فرانسه گفت که به ویژه از گزارش های مربوط به استفاده از تسلیحات سنگین که باعث کشته شدگان بسیاری به ویژه در طرف ارمنستانی شده، نگران است. در این بیانیه آمده است که هرگونه تغییر در مرز احتیاج به مذاکره دارد و نمی توان با اقدام نظامی چنین چیزی را تحمیل کرد.

کشور فرانسه میزبان بزرگترین جامعه ارامنه در قاره اروپا است. وزیر امور خارجه ارمنستان نیز روز سه شنبه گفت که جمهوری آذربایجان با ایجاد تنش در مرز با ارمنستان میخواهد توجه جامعه جهانی را از مناقشه قره باغ منحرف کند.

آرارات میرزویان در ملاقات با دیپلمات های خارجی مقیم این کشور گفت: مطمئن هستیم که جمهوری آذربایجان با ایجاد تنش در مرز ارمنستان در پی منحرف کردن توجه جامعه جهانی از مناقشه قره باغ است. بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه منتشر شد.

او گفت که ارمنستان از تمامیت ارضی خود و حق ارامنه در قره باغ کوهستانی برای معین سرنوشت دفاع خواهد نمود.

فرانسه از جمله حامیان ارمنستان است به طوریکه رئیس جمهور فرانسه چندی قبل در ملاقات از کفیل نخست وزیر ارمنستان در پاریس، خواهان خروج نیروهای جمهوری آذربایجای از خاک ارمنستان شد. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هنگام استقبال از نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در کاخ الیزه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان باید قلمرو ارمنستان را ترک نمایند.

ماکرون اضافه کرد: معین مرز بین دو کشور باید منحصراً در چارچوب مذاکره انجام گردد و فرانسه آماده تسهیل گفت وگوها است.

ماکرون بعلاوه خواهان محافظت از میراث فرهنگی مسلمانان و مسیحیان در قره باغ شد.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو خساراتی را بر هر دو طرف متحمل کرد و ایروان و باکو هر کدام دیگری را مقصر درگیری تازه معرفی کردند. در این بین جمهوری آذربایجان از کشته شدن هفت تن از نیروهای خود و ارمنستان نیز از اسیر شدن 15 تن از قوای خود و جراحت و کشته شدن چند پرسنل نظامی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ارمنستان: پاریس: هرگونه تغییر در مرز باکو، ایروان به مذاکره احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: پاریس: هرگونه تغییر در مرز باکو، ایروان به مذاکره احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید