معترضان ترک خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند

به گزارش هولی، خبرنگاران: معترضان ترک که در مقابل ساختمان دادگاهی در شهر استانبول تجمع کرده بودند خواستار آزادی همه کسانی شدند که در جریان اعتراضات اخیر این کشور بازداشت شده اند.

معترضان ترک خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ در حالی که تعداد زیادی از معترضان به دولت ترکیه در جریان راهپیمایی های اخیر بازداشت شده اند، جمعی از معترضان ترک با تجمع در مقابل ساختمان دادگاهی در استانبول خواستار آزادی همه این افراد شدند.

این راهپیمایی روز دوشنبه برگزار گشت و تظاهر کنندگان خواستار آزادی کلیه معترضان بازداشت شده در جریان ناآرامی های اخیر ترکیه شدند.

یک معترض ترک در این باره تاکید کرد: ما می خواهیم بگوییم که مقام های دولت ترکیه باید همه بازداشت شدگان را آزاد کنند چرا که این حق ماست که در برابر هر چیزی که مخالف آن هستیم اعتراض کنیم.

تظاهرات ترکیه اواخر ماه می در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان استانبول ترکیه آغاز شده است و اقدامات خشونت بار پلیس ترکیه در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز موجب گسترش این اعتراضات به سایر شهرهای این کشور شده است.

پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک آور و توپ های آبپاش به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخته است. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که دولتش هدف اصلی این اعتراضات قرار گرفته، معترضان را نیروهای افراطی و تروریست های مورد حمایت کشورهای خارجی ارزیابی کرده است.

تا به امروز چندین نفر در جریان اعتراضات ترکیه کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده اند. صدها فعال سیاسی نیز در جریان این اعتراضات دستگیر شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1001

به "معترضان ترک خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان ترک خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید