با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

به گزارش هولی، جاذبه گردشگری کوش آداسی | Kusadasi Tourist Attractions

جزیره کوش آداسی که امروز می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم، پر است از جاذبه های زیبا و دیدنی که بدون شک مقصد هر گردشگری بعد از استانبول، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. کوش آداسی زیبا که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است، در کانون مراکز مهم گردشگری است. پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جاذبه های گردشگری کوش آداسی را مورد آنالیز قرار دهیم.

با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

پارک ملی دلتای آیدین | Aydin Delta National Park

برای شروع آنالیز جاذبه های گردشگری کوش آداسی بیایید تا با یکی از زیباترین پارک های این جزیره یعنی پارک ملی دلتای آیدین که به آن بیوک مندرس نیز می گویند، شروع کنیم. بافت ژئولوژیکی شبه جزیره دیلک که از پیشروی کوه سامسون به دریای اژه به وجود آمده از توده های متعلق به دوران پالزوئیک، مزوزوئیک و نئوژن بوده که یکی از نواحی این پارک است. پلاژهای شنی، دره ای، سنگی مرتفع این شبه جزیره بسیار جالب توجه است.

این پارک یکی از زیباترین پارک ها هم در استان آیدین و هم در محدوده کوش آداسی است. پارک آیدین در بین کوش آداسی و سکه قرار گرفته است. جالب است درباره این پارک این نکته را بدانید که در واقع محل قرار گیری این پارک، بسیار مقدس از طرف مردم شناخته شده است و قدمتش به قرون 8 و 9 میلادی باز می گردد. این پارک امروزه در زمره جاذبه های طبیعی کوش آداسی به شمار می رود و پر است از درختان بلند و محیطی سبز و زیبا که هر کسی که به این شهر سفر می کند را به خود جلب می کند. همچنین در این پارک کنفدراسیون های علمی، سیاسی و فرهنگی سالانه برگزار می گردد.

آدالند | Adaland

پارک آدالند که از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی آن هم در زمره پر هوادارترین هاست، در 4 کیلومتری آکوا فانتزی (Aquafantasy) و در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است و در لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort) در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است و به اندازه دو پارک آبی دیگر بزرگ نیست. همچنین پارک آبی آدالند در فاصله 80 کیلومتری ازمیر قرار گرفته است. در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. پارک های آبی از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر باز هستند. در مجموع 30 نوع بازی و سرسره مختلف در این پارک آبی وجود دارد.

دیدایما | Didyma

محوطه ای افسانه ای به نام دیدایما در جزیره کوش آداسی وجود دارد که به عنوان دومین بنای مذهبی باستانی در دنیا شناخته می گردد. گویا در دوران باستان و قبل از ظهور ادیان الهی، این محوطه مرکز تمدن هلنیمی بوده است و از این رو این بنا در این منطقه ساخته شده است. این بنا که همچنان با ستون برج هایش در این منطقه خودنمایی می کند، یادگاری از یونانی ها در این منطقه است.

بنای دیدایما از اهمیت زیادی در دنیای باستان برخوردار است و به لحاظ اعتبار نسبت به بنای دلفی در صندلی دوم قرار گرفته است. تنها در زمان کنستانتین کبیر و همچنین تغییر مذهبش به مسیحیت بود که تاثیر این بنا رو به زوال رفت.

گوورجین آداسی از جاذبه گردشگری کوش آداسی |Guverjin Adasi

گوورجین آداسی در قرن 19 میلادی و در هنگام قیام مورا از سوی عثمانی ها به عنوان کلانتری و جهت مقابله با تهاجمات احتمالی از جزیره ها ساخته شده است. این بنا یکی از تاریخی ترین مکان های ترکیه در کوش آداسی است و به دلیل موقعیت مکانی آن که مانند کشتی شناور بر روی آب است بازدید از آن برای خیلی از گردشگران جذاب است.

پرینه | Perine

پرینه که از دیگر جاذبه های کوش آداسی است، در کناره های مناظر کوهستانی و بقایای شهر هلینمی که آن هم از بازمانده های تمدن یونانی است، باقی مانده است. دوران شکوفایی این شهر باستانی در بین سال های 300 تا 45 قبل میلاد بوده و بندرگاه هایش از رونق تجاری خوبی برخوردار بوده اند. تا قرن دوم پس از میلاد و به خاطر نابودی شهر، گل و لای در رودخانه میندِر بالا آمده و این شهر خالی از سکنه را تا حدی به زیر برد. جاذبه اصلی در پرین، بنای آتنا با طرح سنتی ایونیایی که مربوط به تمدنی به همین نام است، می باشد. یکی دیگر از جاذبه های این محوطه، آمفی تئاتر 6500 نفری است که به طرز باورنکردنی هنوز هم سالم باقی مانده است.

جزیره کبوتر | Guvercin Ada

در نزدیکی جزیره کوش آدسی یک گذرگاه 350 متری وجود دارد شما را به جزیره جذاب کبوتر می رساند و به همین علت، جزیره کبوتر را در زمره جاذبه های گردشگری کوش آداسی به شمار می آورند. در جزیره کبوتر، بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی بر روی صخره های سنگی وجود دارد که در طول تاریخ به اقامتگاه دزدان دریایی تبدیل شد. دیوار، برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته است، بعدها در حدود قرن 19 به این قلعه اضافه شد. جزیره کبوتر یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی در کنار ساحل است و در آن کافه هم به وفور یافت می گردد.

روستای گوزل چاملی | Village of Gozel Chamly

روستای گوزل چاملی که در دامنه تپه دیلک در محدوده شمال شرقی پارک ملی آیدین قرار گرفته است، همان جایی است که متعلق ناحیه مقدس در آن قرار گرفته است و قدمتش به قرن های 8 و یا 9 قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این روستا به عنوان محل برگزاری بسیاری از کنفرانس های کنفدراسیون Panionion که مرکز سیاسی و علمی ionia بوده مورد استفاده قرار می گیرد. در این پارک ملی گردشگاه هایی برای استفاده روزانه وجود دارد و نیازهای گردشگران را برآورده می کند. در این روستا، بوفه و قهوه خانه صحرایی نیز برای استفاده مردم و گردشگران وجود دارد. در این مکان امکان پذیرایی در چادر و کاروان ها نیز وجود دارد.

منطقه بندرگاه | Kusadasi Harbor Area

بسیاری از جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندرگاه تاسیس شده اند. کاروانسرای (Kervansaray)که در این منطقه قرار گرفته است و در زمره جاذبه های گردشگری کوش آداسی قرار می گیرد در سال 1618 میلادی توسط ازوک محمود پاشا ساخته شده است. نمای آن در سال 1960 میلادی بازسازی شد و از سال 1967 به عنوان هتل کاروانسرای در این منطقه فعالیت می کند. در قسمت جنوب غربی این منطقه نیز هنوز هم می توان خانه های نیمه چوبی متعلق به قرن 19 میلادی را دید که به سبک معمول و سنتی این منطقه ساخته شده اند. دیوارهای دروازه جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به خوبی گذشته حفظ شده اند.

غار کاراجا | Karaca Cave

در 9 کیلومتری جاده خاکی منطقه تورگوت از توابع یاتاغان غار کاراجا از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی قرار گرفته است. غار کاراجا امروزه یکی از غار های شگفت انگیز دنیا است که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان های نخستین بوده. هم اکنون این غار سالانه میزبان هزاران توریست از سر تا سر دنیا می باشد. غار کاراجا هر سال به مدت چند ماه تعطیل است تا بتواند جهت های جدیدی را به آن اضافه نمایند. این اقدام زمانی صورت می گیرد که تعداد بازدیدنمایندگان آن کاهش پیدا کند. طول این غار 110 متر است که در مدت 30 هزار سال شکل گرفته و شامل سنگ هایی با عمر 145 میلیون ساله می باشد.

شبه جزیره دیلک | Dilek Kusadasi

شبه جزیره دیلک که مملو از مناظر عالی کوهستانی و خطوط ساحلی شگفت انگیز است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. در این شبه جزیره، سواحل بسیاری برای شنا وجود دارد. ساحل Aydınlık و ساحل KarasuKöyü گزینه های خوبی برای شما هستند. غار زئوس یک جاذبه گردشگری مشهور است که فرصت های عالی پیاده روی را در راه های جنگلی پارک فراهم می آورد، این بهترین گزینه در فهرست گردشگران طبیعت دوستی ست که می خواهند چرخی در طبیعت بزنند.

افه سوس | Ephesus

یکی از شهرهای بسیار دیدنی و تاریخی کوش آداسی، افه سوس است. افه سوس، شهری با پیشینه ای چند هزار ساله که گردشگران زیادی را جذب خود نموده است. اگر چه در مناطق اطراف افه سوس از 6000 سال قبل از میلاد مسیح سکونت می شده است اما خود شهر افه سوس در قرن دهم قبل از میلاد مسیح تاسیس شد. این شهر تاریخی بین ازمیر و کوش آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است.

ساحل بانوان | Kadinlar Denizi

ساحل بانوان که در دو کیلومتری شهر قرار گرفته است، پرهوادارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی است. در این ساحل ورزش های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد.

میلتوس | Miltos

میلتوس مانند Priene یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن 14 ادامه پیدا کرد. از دیگر بناهای تاریخی موجود این شهر می توانیم به کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه های شهر باستانی یونانی و رومی اشاره کنیم.

روستای کیرازلی | Kirazli

این روستا که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی شده است، توسط باغات میوه و زمین های پوشیده از درختان انگور احاطه شده است. در روستای کیرازلی چند کافه و رستوران ارگانیک وجود دارد.

پلاژهای کوش آداسی | Kusadasi Beaches

پلاژهای پر هوادار کو آداسی عبارتند از: پلاژ گوورچین آداس ، پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژ یاوان سو، پلاژ کوشتور، پلاژ کارا اوا، پلاژ گوزل چاملی، پلاژ سوگی، پلاژ کالاماکی، گرم آب گرم یاوان سو یا چیبان، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل چاملی.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزیره یکوش آداسی به سایت تریپ ادوایزر مراجعه کنید.منبع: الی گشت

انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 173

به "با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید