مسعود اقبالی: این استقلال چطور می خواهد در آسیا نتیجه بگیرد؟

به گزارش هولی، تهران (پانا) - استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی به سختی و در ضربات پنالتی تیم دسته دومی نود ارومیه را شکست داد، به همین علت زنگ خطر برای استقلالی ها به صدا عایدی و این روزها فرهاد مجیدی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

مسعود اقبالی: این استقلال چطور می خواهد در آسیا نتیجه بگیرد؟

به گزارش ایران ورزشی، درست است که فرهاد تیم دوم خود را به این بازی فرستاد اما چند نکته کلیدی در این انتخاب نهفته بود، نخست اینکه تعیین شد بازیکنان ذخیره استقلال چندان نمی توانند حاشیه امنیت این تیم را در روزهای سخت و حساس تأمین نمایند، نکته دیگر اینکه مجیدی به زعم کارشناسان نباید از همان ابتدا چنین ریسک بزرگی را انجام می داد که در ترکیب استقلال چنین تغییر گسترده ای ایجاد می کرد. اگر استقلال نمی توانست به هر علت به گل مساوی در دقایق قانونی بازی برسد به طور حتم شب سختی پیش روی مجیدی قرار می گرفت. در خصوص بازی استقلال و نود ارومیه و نحوه عملکرد مجیدی در لیگ برتر و جام حذفی با مسعود اقبالی هم صحبت شدیم. پیشکسوت استقلال حرف های جالبی در این زمینه به زبان آورد.

بازی استقلال و نود ارومیه بدجور گره خورد و به نوعی مجیدی شانس آورد که تیمش در این بازی پیروز شد!

در درجه اول باید بگویم که تیم های ایرانی در سطوح مختلف چندان با هم تفاوتی ندارند و آنچه وجه تمایز آنها می گردد، مسائل روحی است وگرنه از نظر شعور تاکتیکی تقریباً در یک سطح هستند. باید این نکته را هم بگویم که فرهاد مجیدی اشتباه کرد تیمش را با چنین تغییرات گسترده ای به زمین مسابقه فرستاد. باید فرهاد تیم اصلی را به زمین مسابقه می فرستاد و بعد از اینکه برنده بازی می شد، در ادامه بازیکنان جوانش را به بازی تزریق می کرد. آمار پاس های اشتباه در بین بازیکنان استقلال زیاد بود و انگار بازیکنان خیلی به شناخت تاکتیکی از هم نرسیده بودند. در چنین مواقعی تیم باید دنبال راهکاری برای رسیدن به گل باشد اما استقلال از راهکارها نتوانست به خوبی استفاده کند و در نهایت پاس ها و ضربات آخر بازیکنان با اشتباهات زیادی همراه بود. به نوعی استقلالی ها به حملات کورکورانه دست می زدند که نتیجه نداشت. نکته دیگر این است که برای نتیجه گرفتن در دقایق اضافی تیم باید ریتمی عمل کند که این مسأله را در استقلال ندیدم. البته چنین بازی هایی تجربه خوبی برای فرهاد می گردد.

خیلی ها بر این باورند که استقلال اصلاً قشنگ بازی نمی نماید، نظر شما چیست؟

یک تیم چند حالت بازی می نماید. یا خوب بازی می نماید و نتیجه می گیرد، یا خوب بازی نمی نماید اما خوب نتیجه می گیرد، مرحله سوم این است که هم بد بازی می نماید و هم بد نتیجه می گیرد اما نکته مهم این است موقعی که حریف بد بازی می نماید نتوانی نتیجه بگیری که در این صورت فاجعه است. کارشناسان چون در خصوص استقلال جزئیات را می بینند بر این باورند که خوب بازی نمی نماید اما نتیجه می گیرد. نکته مهمی در خصوص استقلال وجود دارد که خیلی قابل تأمل است؛ این که چطور با این نحوه بازی کردن می خواهند در آسیا نتیجه بگیرند.

با این پتانسیل شانسی برای استقلال بابت قهرمانی قائل هستید؟

به نظرم در فصل جاری سپاهان شانس اول قهرمانی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2010

به "مسعود اقبالی: این استقلال چطور می خواهد در آسیا نتیجه بگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود اقبالی: این استقلال چطور می خواهد در آسیا نتیجه بگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید