ماسک بهداشتی ویژه ناشنوایان ساخته شد

به گزارش هولی، یک دانشجوی دانشگاه کنتاکی شرقی آمریکا اخیرا پیروز به توسعه ماسکی برای افراد ناشنوا و کم شنوا شده است.

ماسک بهداشتی ویژه ناشنوایان ساخته شد

صدها شرکت در سراسر دنیا در حال فراوری ماسک هستند تا آن را هرچه سریع تر وارد بازار نمایند تا افراد بتوانند از آن برای محافظت از خود در برابر ابتلا به بیماری کووید-19 استفاده نمایند. در حالی که ماسک می تواند به جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به بینی و دهان یاری کند، اما یک نکته ای که در این میان وجود دارد این است که افراد هنگام صحبت کردن با یکدیگر اگر کلمه ای را متوجه نشوند نمی توانند به دهان فرد مقابل نگاه نمایند و می بایست فرد مقابل بلندتر صحبت کند اما این موضوع برای افراد ناشنوا که باید به حرکت دهان دیگر افراد نیز توجه نمایند در چنین روزهایی که همه به دلیل شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می نمایند، چگونه امکانپذیر است؟

افراد ناشنوا یا کم شنوا از نشانه های بصری برای درک و فهم سخن افراد استفاده می نمایند برای همین موضوع اشلی لارنس(Ashley Lawrence) دانشجوی آمریکایی که به آنالیز و مطالعه آموزش به افراد ناشنوا و کم شنوا می پردازد یک ماسک ساخته که قسمت دهان آن همانند دیگر ماسک های موجود در بازار نیست و افراد می توانند دهان طرف مقابل را به راحتی مشاهده نمایند. این ماسک به پزشکان اجازه می دهد تا با بیمارانی که از آنها مراقبت می نمایند، ارتباط مستقیمی برقرار نمایند و دیگر زمان حرف زدن نیازی به بلند گفتن جملات نیست و افراد نیز هنگام شنیدن دچار خطا نمی شوند و با دیدن لبخند پزشکان نیز اضطراب آنها کمی کاهش می یابد.

اگرچه این ماسک برای یاری به افراد مبتلا به مسائل شنوایی طراحی شده است، اما می تواند به حفظ ارتباط نزدیک تر بین بیماران و پزشکان در این زمان سخت نیز یاری کند.

اشلی لارنس که این ماسک را ساخته اظهار کرد، طی روزهای آینده ویدیویی در یوتیوب منتشر خواهد نمود و در آن نحوه ساخت این ماسک را شرح خواهد داد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 952

به "ماسک بهداشتی ویژه ناشنوایان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک بهداشتی ویژه ناشنوایان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید