فردا؛ اعلام زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی

به گزارش هولی، پس از انجام قرعه کشی نوبت دهی متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها و پایش فهرست افراد، بر اساس برنامه فراوری خودروسازان، نوبت افراد و زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی تا فردا (چهارشنبه 24 خرداد ماه) نهایی و در حساب کاربری متقاضیان ثبت می گردد.

فردا؛ اعلام زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی

به گزارش ایسنا، دو هفته پیش (10 خرداد ماه)، مهلت هشت روزه ثبت درخواست خودرویی برای متقاضیان مشارکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه که از 20 تا 29 اردیبهشت ماه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه 100 میلیون تومان و مسدود کردن آن در همین حساب وکالتی اقدام نموده بودند، به سرانجام رسید و افراد ثبت نام نماینده در فهرست نوبت دهی نهاده شدند تا قرعه کشی نوبت دهی یک هفته پس از آن (چهارشنبه 17 خرداد ماه) انجام گردد.

طبق برنامه ریزی اجرا شده، چهارشنبه گذشته، قرعه کشی نوبت دهی انجام و از روز پنجشبه تا روز آدینه (18 و 19 خرداد ماه)، پایش های بعدی انجام و سپس فهرست نوبت دهی در اختیار خودروسازان نهاده شد تا بر اساس برنامه فراوری، فردا (24 خرداد ماه) نتایج و فهرست زمان بندی تخصیص نهایی که همان فهرست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروهاست، معین و منتشر گردد.

بعلاوه متقاضیان با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می توانند 100 میلیون تومان مسدودی را برداشت نمایند.

نکته مهم موضوع اینجاست که تمام این فرآیند در حالی تا به امروز صورت گرفته و فهرست نوبت دهی فردا معین می گردد که قیمت بعضی خودرو ها (به ویژه خورو های مونتاژی) معین نیست. قیمت خودرو های مونتاژی همچنان کلاف سردرگمی است که هنوز معین نیست، کجا باز خواهد شد؟ از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد از سوی دیگر شرکت های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان مشخص نموده اند، پایین نیامده اند.

حال که از امروز (سه شنبه) سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت معین شده است، می توان امیدوار بود که موضوع عدم شفافیت قیمت خودرو های بدون قیمت (به ویژه مونتاژی ها) به زودی مشخص تکلیف گردد؟

این در حافهرست که وزارت صمت، تا پیش از وزیردار شدنش معتقد بود که بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف نماینده و مصوبه شورای رقابت، بایستی قیمت محصول پیش از اجرای طرح های فروش خودروساز اعلام گردد و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2273

به "فردا؛ اعلام زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی" امتیاز دهید

1 کاربر به "فردا؛ اعلام زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ اعلام زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید