فرانسه،ترکیه را تهدید کرد

به گزارش هولی، فارس نوشت: معاون وزیر خارجه فرانسه از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال بسته ای از تحریم ها علیه ترکیه، در صورت تداوم رفتارهای تنش زای این کشور اطلاع داد.

فرانسه،ترکیه را تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کلمنت بون معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپایی شامگاه سه شنبه گفت در صورتی که ترکیه دست از موضع ستیزه جویانه در عرصه های مختلف بین المللی نکشد، اتحادیه اروپا نیز اقدامات تنبیهی علیه این کشور را در دستور کار قرار می دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بون طی سخنرانی در صحن مجلس فرانسه، شرح داد: [ترکیه باید] بین تنش زدایی یا حفظ این موضع ستیزه جویانه، انتخاب کند، که در این صورت اروپا برای پاسخ دادن آماده است. ما مجموعه ای از اقدامات را فراهم نموده ایم که شامل تحریم ها نیز می شوند و در صورت احتیاج اعمال خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا همواره آماده است تا از منافع خود دفاع کند، اما گفت که این سازمان به دنبال تنش زایی با آنکارا نیست و منتظر این کشور می ماند تا پاسخ دهد که آیا به دنبال تنش زدایی است یا نه.

این مقام فرانسوی درباره حوزه های تحت نفوذ ترکیه که از نظر اتحادیه اروپا باید توسط این کشور تنش زدایی صورت گیرد، نام لیبی، سوریه، شرق مدیترانه و منطقه قفقاز (قره باغ کوهستانی) را مطرح کرد.

به نوشته اسپوتنیک، بون با انتقاد از تصمیم اخیر ترکیه در خارج شدن از کنوانسیون استانبول، توضیح داد که آنکارا اما اخیراً سیگنال های مثبتی به وسیله عقب کشاندن کشتی های حفاری از آب های نزدیک یونان و موافقت با مذاکره با آتن، ارسال نموده است.

پیش از این نیز هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد که اتحادیه اروپا میخواهد تحریم هایی را علیه ترکیه به واسطه تصمیم این کشور برای خروج از معاهده استانبول آنالیز می نماید.

این در حالی است که آمریکا در ماه آذر 1399، صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را به دلیل اقدام این کشور برای خرید اس-400 به لیست تحریم های خود افزوده بود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی روسبرون اکسپورت و خرید این سامانه تحت تحریم های برآمده از قانون موسوم به کاتسا قرار گرفته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1598

به "فرانسه،ترکیه را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه،ترکیه را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید