طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره سریع و آسان

به گزارش هولی، میرزا قاسمی یک غذا یا پیش غذای ساده است که هم می توانید آن را برای مهمانی هایتان به عنوان پیش غذا تهیه کنید یا آن را خیلی ساده برای دو نفر بپزید. اگر می خواهید این غذا را برای مهمانی هایتان تهیه کنید، می توانید طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو را بخوانید اما اگر می خواهید غذا را فقط برای دو نفر تهیه کنید، در ادامه طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره را با هم مرور می کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره سریع و آسان

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی دو نفره

  • بادمجان 2-3 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • گوجه فرنگی 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی برای دو نفر

آماده کردن بادمجان

اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره این است که بادمجان ها را آماده کنید. برای این کار چند روش وجود دارد. اگر دوست دارید غذایتان طعم دودی بدهد بهتر است بادمجان ها را یا روی گاز یا روی منقل دودی کنید. اما سرخ کردن بادمجان هم یکی دیگر از روش های مناسب برای تهیه بادمجان میرزا قاسمی است. اما اگر می خواهید خواص بادمجان بهتر حفظ گردد می توانید آن را پوست بگیرید و آبپز کنید و در نهایت با گوشت کوب خوب له کنید.

تفت دادن پیاز و سیر

حالا در این مرحله پیاز را خرد کنید و با اندازهی روغن در ماهیتابه مناسب تفت دهید تا کاملا نرم و طلایی گردد. بعد سیر را که خوب له نموده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید.

اضافه کردن باقی مواد میرزا قاسمی

آخرین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره این است که بادمجان های له شده را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که بادمجان ها کمی پخت، گوجه له شده یا رنده شده را هم اضافه کنید و بگذارید تا خوب بپزد و آبش از بین برود. وقتی خوب آب اضافه گوجه گرفته شد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.

حالا اندازهی روغن به مواد اضافه کنید و بگذارید داغ گردد بعد تخم مرغ را اضافه کنید. هم می توانید تخم مرغ را در مواد هم بزنید، هم آن را هم نزنید تا به همان شکل بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه میرزا قاسمی

همان طور که خواندید، تهیه میرزا قاسمی خیلی راحت است فقط کافی است نکات و فوت وفن های تهیه آن را رعایت کنید.

برترین روش پختن تخم مرغ

تخم مرغ های میرزا قاسمی را هم می توانید با هم زدن در تابه ای جداگانه بپزید و بعد به مخلوط دیگران اضافه کنید یا برای نتیجه ای ایده آل، در آخر بعد از سرخ کردن بادمجان و گوجه فرنگی، تخم مرغ را روی مواد بشکنید و بگذارید بپزد. اگر دوست دارید که زرده نرم بماند می توانید آن را هم نزینید. اگر مهمان دارید و می خواهید ظرف زیبا به نظر برسد جدا سرخ کردن تخم مرغ را به شما توصیه می کنیم.

برترین روش پخت گوجه فرنگی برای تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی بهتر است گوجه هم مثل بادمجان یا کبابی گردد و پوستش کامل گرفته گردد یا این که حتما ابتدا در آب داغ بگذارید و بعد در آب سرد تا بتوانید راحت پوستش را بگیرید. اما در کل اگر سرعت پخت غذا برایتان مهم نیست بهتر است حتما گوجه را در قابلمه تفت دهید بعد به بادمجان اضافه کنید.

تزیین میرزا قاسمی

تزیین میرزا قاسمی هم یک بخش مهم از تهیه این غذاست. برای تهزیین این غذا می توانید هم با انتخاب ظروف خاص آن را متفاوت سرو کنید هم می توانید به آن شکل و فرم بدهید. اما یکی از روش های مجذوب کننده تزیین این غذا بخصوص برای مهمانی این است که آن را به شکل تارت سرو کنید. برای این کار نان آماده تارت را خریداری کنید و داخلش را با میرزا قاسمی پر کنید.

اما یادتان باشید تزیین با تخم مرغ یک روش ساده اما مجذوب کننده برای این غذاست.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2313

به "طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره سریع و آسان" امتیاز دهید

144 کاربر به "طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره سریع و آسان" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میرزا قاسمی دو نفره سریع و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید