ضدعفونی کتاب و تجهیزات مدارس بهتر از قرنطینه است

به گزارش هولی، یکی از شرکت های دانش بنیان مشهدی، دستگاهی برای ضدعفونی کردن کتاب در ایران با عنوان نام تجاری تاراکلین طراحی و فراوری نموده است.

ضدعفونی کتاب و تجهیزات مدارس بهتر از قرنطینه است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، یکی از شرکت های دانش بنیان مشهدی به همت جوانان خلاق و پرکوشش خود، دستگاهی برای ضدعفونی کردن کتاب در ایران با عنوان نام تجاری تاراکلین طراحی و فراوری نموده است.

امین درخشان مدیر عامل شرکت دانش بنیان در رابطه با فراوری دستگاه ضدعفونی کتاب گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از مشاغل، فعالیت و ارائه خدمات کتابخانه ها تحت تاثیر این همه گیری نهاده شد به طوری که بعضی از کتابخانه ها ارائه خدمات خود را به فضای مجازی منتقل و از بیم انتقال ویروس کرونا فعالیت های فرهنگی حضوری خود را لغو کردند.

او اضافه نمود: این موضوع موجب عدم استقبال کاربران به کتاب های آنلاین و کاهش سرانه مطالعه در کشور شد، از همین رو شرکت زیست فناور تارا با کوشش جوانان خلاق خود نخستین و تنها دستگاه ضدعفونی کننده کتاب با اشعه UVC، یوهماسیون و فیلتر HEPA در ایران را به بهره برداری رساند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: قابلیت زدودن گرد و غبار و عوامل آلرژی زا با فشار باد و فیلتر هپا، موثر در جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از قبیل کووید 19، قابلیت ضدعفونی تمام قسمت های کتاب شامل جلد و صفحات داخلی، ضدعفونی انواع کتب، طراحی شده برای اشغال حداکثر فضا، طول زمان کار قابل تنظیم و قابلیت ضدعفونی 100 تا 150 جلد کتاب در ساعت را از جمله مزایای این دستگاه است.

درخشان بیان نمود: این دستگاه قابل استفاده در ادارات، بانک ها، دانشگاه ها، کتابخانه ها، مدارس و مهدکودک ها است که علاوه بر ضدعفونی کتاب و کاغذ برای وسایل الکترونیکی و تجهیزات حساس به الکل و مایع شوینده هم مورد استفاده قرار می گیرد. در طول یکسال اخیر بسیاری از کتابخانه های بزرگ کشور به این دستگاه مجهز شده اند.

او با بیان اینکه این دستگاه دارای استاندارد های لازم از جمله تاییدیه وزارت بهداشت درمان است توضیح داد: این محصول قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی به لحاظ کیفیت و کارایی است و در واقع برترین روش به جای قرنطینه کتاب ها در شرایط فعلی است.

/ر. ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1862

به "ضدعفونی کتاب و تجهیزات مدارس بهتر از قرنطینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کتاب و تجهیزات مدارس بهتر از قرنطینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید