ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی ، دفع ایمن پسماند بیماران کرونا

به گزارش هولی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولین مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متد ها و بهترین محلول ها و مواد ضدعفونی کننده، روزانه ضدعفونی و شسته می شوند.

ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی ، دفع ایمن پسماند بیماران کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهندس محسن فرهادی درخصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت محیط در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید، تاکید نمود: در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدید، رعایت بهداشت فردی بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و مردم نباید در شست و شو و ضدعفونی مداوم دست هایشان لحظه ای غفلت ورزند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از حضور غیرضرور در اماکن عمومی، کمپ ها، اردو ها و وسایل حمل و نقل شهری خودداری نمایند، اضافه نمود: از آنجاکه خطوط متروی شهری، اتوبوسرانی، ترمینال ها و فرودگاه ها، روزانه با بیشترین حجم مسافر روبرو هستند، با دانشگاه های علوم پزشکی کشور هماهنگ شده که با هماهنگی مسئولین امر، این اماکن به صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی گردد.

مهندس فرهادی اعلام کرد: در این راستا، به طور ویژه و به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولین مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متد ها و بهترین محلول ها و مواد ضدعفونی نماینده، روزانه ضدعفونی و شسته می شوند.

وی درخصوص توصیه های بهداشت فردی، اعلام کرد: در این راستا توجه گردد که مردم باید دست های خود را مرتبا با استفاده از آب و صابون شستشو داده و یا با استفاده از مواد ضدعفونی نماینده الکلی، ضدعفونی نمایند. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرند و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویند. از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری نمایند. اگر تب، سرفه و یا هرگونه مسئله ای در تنفس دارند، سریعا به پزشک مراجعه نموده و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهند. هنگام بازدید از بازار های حیوانات در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به کروناویروس گزارش شده است، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری نمایند. از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب نمایند. گوشت خام، شیر یا اندام های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آن ها با غذا های پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری گردد.

وی درخصوص مدیریت دفع و معدوم سازی زباله های بیمارستانی در ارتباط با کروناویروس جدید، توضیح داد: در مورد دفع زباله های بیمارستانی نیز خاطر مردم آسوده باشد. چراکه زباله های بیمارستانی با روش علمی و کاملا ایمن، توسط دستگاه های بی خطرساز معدوم می شوند. این پروسه در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا در اتاق های ایزوله اجرا شده و پس از آن به سیستم های ویژه شهرداری تحویل داده می گردد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص استفاده از ماسک، گفت: قاعدتا این ماسک ها یک بار مصرف هستند و استفاده مداوم از آن ها توصیه نمی گردد؛ لذا افرادی که علائمی مانند سرفه و عطسه دارند، باید ماسک خود را مکررا تعویض نمایند و ماسک های استفاده شده را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به این روش از انتشار هرگونه آلودگی در محیط، خودداری نمایند.

بنابر اعلام وبدا، فرهادی در مورد ارائه مواد ضدعفونی در مترو ها و بعضی اماکن عمومی مطرح نمود: در این مورد شهرداری و مسئولین مترو اقداماتی را انجام خواهند داد. تا به امروز نیز همکاری های خوبی از سوی شهرداری انجام شده است. وزارت بهداشت بر نصب بنر های اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید در سطح شهر تاکید دارد که این اقدام نیز از سوی شهرداری در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 834

به "ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی ، دفع ایمن پسماند بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی ، دفع ایمن پسماند بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید