صاحبخانه شدن 2 هزار خانوار زلزله زده مددجو تا انتها مهر

به گزارش هولی، مدیرکل دفترتأمین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد از اقدامات این نهاد در زمینه ساخت مسکن مددجویان زلزله زده استان کرمانشاه گزارش داد.

صاحبخانه شدن 2 هزار خانوار زلزله زده مددجو تا انتها مهر

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه در زلزله آبان ماه استان کرمانشاه پنج هزار و 100 واحد مسکونی تخریب گردیده است گفت: از این تعداد چهار هزار و 500 واحد مربوط به مددجویان روستایی و600 واحد مربوط به مددجویان شهری است.

وی ادامه داد: در این حادثه همچنین دو هزار و 700 خانه روستایی و هزار و 500 واحد مسکن شهری مددجویان کمیته امداد آسیب دیده است که باید تعمییر گردد.

بازیان با اظهار اینکه برای ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است گفت: از این مبلغ کمیته امداد حدود 63 میلیارد تومان را تامین خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای ساخت خانه های زلزله زدگان کرمانشاه در شهرها 40 میلیون تومان و در روستاها 30 میلیون تومان وام پرداخت می نماید اضافه کرد: این رقم برای تعمیرات خانه 12 میلیون تومان است. همچنین دولت تقبل نموده است به احداث مسکن شهرهای زلزله زده شش میلیون تومان و به احداث مسکن روستاییان پنج میلیون تومان و برای تعمیرات مسکن دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کند.

مدیرکل مسکن کمیته امداد ادامه داد: علاوه بر کمک های دولتی، این نهاد نیز برای تسریع در ساخت و تکمیل خانه خانوارهای تحت حمایت به مددجویان شهری 15 میلیون تومان و به مددجویان روستایی 12 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می نماید.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، بازیان با اعلام اینکه تمام واحدهای مسکونی مددجویان روستایی تا سرانجام سال جاری بازسازی و تعمییر می گردد اضافه کرد: تاکنون خانه 740 خانوار روستایی تحت حمایت ساخته و تحویل داده گردیده است که تا سرانجام مهرماه این رقم به دو هزار واحد خواهد رسید.

شایسته ذکر است، در زلزله سال گذشته کرمانشاه خانه مددجویان کمتیه امداد در شهرستان ها سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، کرندغرب، گهواره، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلامآبادغرب، جوانرود، روانسر، حمیل، ماهیدشت، باینگان و پاوه آسیب دیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 25

به "صاحبخانه شدن 2 هزار خانوار زلزله زده مددجو تا انتها مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبخانه شدن 2 هزار خانوار زلزله زده مددجو تا انتها مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید