شناسایی 70 پرتاب موشکی توسط سیستم هشدار حمله موشکی روسیه در سال 2019

به گزارش هولی، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: سیستم هشدار دهنده حملات موشکی نیروهای هوا-فضای این کشور در سال 2019 تمامی پرتاب های موشکی در حوزه مسئولیت خود، یعنی بیش از 70 مورد پرتاب موشک های بالستیک خارجی، داخلی و موشک های فضایی را کشف کرد.

شناسایی 70 پرتاب موشکی توسط سیستم هشدار حمله موشکی روسیه در سال 2019

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، وزارت دفاع فدراسیون روسیه در بیانیه ای بیان کرد که نیروهای هوا-فضای روسیه در طول سال 2019، تمامی پرتاب های موشکی که در حوزه مسئولیت سیستم هشدار حملات موشکی انجام شده بود را کشف کردند.

در این بیانیه آمده است: در چارچوب انجام وظایف رزمی در سال 2019، بیش از 70 مورد پرتاب موشک های بالستیک خارجی و داخلی و موشک های فضایی توسط سیستم هشدار دهنده حملات موشکی روسیه و با استفاده از ابزارهای تخصصی کنترل فضا و سیستم های دفاع موشکی کشف شد.

لازم به یادآوری است، در ماه دسامبر در نشست گسترده مقامات وزارت دفاع روسیه با حضور ولادیمیر پوتین، سیستم هشدار دهنده حملات موشکی روسیه گنبد نامیده شد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که مسئولیت هشدار درباره حمله موشکی را ایستگاه های راداری برعهده دارند که در مناطق لنینگراد، کالینینگراد، ایرکوتسک، اورن برگ و همچنین در مناطق کراسنودارسک، کراسنویارسک و آلتای مستقر هستند.

این وزارتخانه یادآور شد، علاوه بر اینها، قرار است دو ایستگاه رادار دیگر نیز در منطقه مورمانسک و جمهوری کومی مستقر شوند.

لازم به یادآوری است، در سرانجام ماه نوامبر سال 2019، نیروهای مسلح روسیه موشک بین قاره ای توپول را مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش در منطقه نظامی-آموزشی کاپوستین یار در منطقه آستاراخان انجام شد. بر اساس اعلام وزارت دفاع ، این موشک بعد از طی مسافت سه هزار کیلومتری توانست با موفقیت به هدف مشخص شده در منطقه نظامی ساری-شاگان در خاک جمهوری قزاقستان اصابت کند.

پیش از این، ژنرال سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه بیان کرد که در سال 2019 نیروهای تحت فرماندهی وی 5 پرتاب موشک های راهبردی را انجام داده و برنامه ریزی شده تا در سال 2020 هم شش موشک بالستیک بین قاره ای پرتاب نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 715

به "شناسایی 70 پرتاب موشکی توسط سیستم هشدار حمله موشکی روسیه در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 70 پرتاب موشکی توسط سیستم هشدار حمله موشکی روسیه در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید