اعتراض رسمی مسکو به انتشار اخبار جعلی درباره روسیه در آمریکا

به گزارش هولی، وزارت خارجه روسیه با تسلیم یادداشت اعتراض رسمی مسکو به انتشار اطلاعات نادرست درباره این کشور به نمایندگان سفارت آمریکا، از مقامات واشنگتن خواست به تعهدات بین المللی مربوط به فعالیت شبکه های اجتماعی و اینترنتی عمل نمایند.

اعتراض رسمی مسکو به انتشار اخبار جعلی درباره روسیه در آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه یاداشت اعتراض رسمی مربوط به انتشار اطلاعات نادرست و جعلی درباره روسیه به نمایندگان سفارت آمریکا در مسکو تحویل داده شد، یادآور شد که مقامات مسکو خواهان شکل گیری ضوابط بین المللی برای تعدیل محتوای اطلاعاتی شبکه های اجتماعی در رابطه با اقدامات غول های اینترنتی در ایالات متحده هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این رابطه، اضافه نمود: واضح است که عرصه رسانه ای باید تحت تنظیم و تدوین قرار گرفته و گفتگوهای سازنده ای با تمامی طرفین ذی النفع در جهت رسیدن به هدف برقراری تعدیل و شفافیت محتوای اطلاعاتی آنها در چارچوب درخواست های مستند بین المللی در این زمینه، و قبل از همه در چارچوب قوانین سازمان ملل، شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت بگیرد.

وزارت خارجه روسیه، با یادآوری اینکه طرف آمریکایی، کلیه ضوابط بین المللی مربوطه را امضاء نموده و از لحاظ حقوقی متعهد به رعایت آنها و اصول و ارزش های دموکراسی و آزادی بیان در عرصه فعالیت های اطلاعاتی-اینترنتی است، با این حال، به نظر می رسد که در واشنگتن اهمیتی به این مسائل نمی دهد.

در این سند تأکید شده که جامعه بین الملل با چالش جدی غیرقابل کنترل بودن فضای اطلاعاتی و عدم امنیت اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی روبرو است و در همین رابطه یادداشت اعتراض رسمی روسیه به نمایندگان سفارت آمریکا تسلیم شد که در آن نسبت به حق مسکو در اتخاذ تدابیری برای مقابله با انتشار اطلاعات دروغین درباره روسیه، هشدار داده شده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام نمود که مقامات واشنگتن با انتشار علنی اطلاعات مربوط به تبادل شهروندانی که در حال گذراندن دوره محکومیت خویش در دو کشور هستند، نمی تواند مسکو را به دادن امتیازات یک جانبه ای در این زمینه مجبور کند.

در این بیانیه با یادآوری این نکته که در رسانه های غربی مرتباً اطلاعاتی درباره گویا توافق روسیه و آمریکا برای تبادل زندانیان دو کشور منتشر می گردد، تأکید شده که چنین اقداماتی، یکی از اهرم های فشار بر روسیه در زمینه موضوع بسار گسترده حقوق بشر است و نمی تواند مسکو را مجبور به دادن امتیازات یکجانبه در این زمینه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1503

به "اعتراض رسمی مسکو به انتشار اخبار جعلی درباره روسیه در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رسمی مسکو به انتشار اخبار جعلی درباره روسیه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید