سلول های بنیادی؛ آینده پزشکی جهان

به گزارش هولی، خبرنگاران/زنجان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از سلول های بنیادی، آینده پزشکی جهان است.

سلول های بنیادی؛ آینده پزشکی جهان

بهرام عین الهی عصر امروز (18 شهریورماه)، در حاشیه کلنگ زنی مرکز جامع سلول های بنیادی و بازساختی در شهرستان سلطانیه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها استفاده می گردد، اظهار کرد: آینده پزشکی جهان در مسائل غیردارویی بوده و استفاده از سلول های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری ها موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از سلول های بنیادی در درمان بیماری های قرنیه چشم و درمان بیماری های مربوط به پیوند مغز استخوان در کشور استفاده می گردد و در آینده سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی از قبیل دیابت، کارگر خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه خیران در استان زنجان در بحث بهداشت و درمان همواره پیش قدم هستند، ادامه داد: این یاری خیرانه برای یک کار پیشرفته پزشکی است و قابل ستایش است، البته دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاهی پیشرفته و با دانشمندان برجسته ای در سطح کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توضیح داد: نزدیکی مرکز جامع سلول های بنیادی و بازساختی در شهرستان سلطانیه به دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دانشمندان، سبب پیشرفت آن می گردد و امیدواریم که به زودی کار ساخت و ساز آن شروع گردد.

عین الهی گفت: این مرکز علاوه بر تاثیر مثبت بالایی که در کشور دارد، تاثیر فراملی داشته و در جذب گردشگران سلامت به کشور و استان زنجان موثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1805

به "سلول های بنیادی؛ آینده پزشکی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های بنیادی؛ آینده پزشکی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید