آخرین جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، در سفر رئیس جمهور به روسیه چه گذشت؟

آخرین جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه

آنطور که ایرنا گزارش داده، ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به مسکو شامگاه چهارشنبه در ملاقات با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه گفت: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان مالی در این جلسه ارائه دادند، آسیب شناسی بسیار خوبی اجرا شده بود اما ما نیازمند آسیب زدایی و برطرف مسائل هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به ملاقات خود با ولادیمیر پوتین اظهار داشت: احساس این بود که اراده جدی برای برطرف موانع و مسائل در جهت ارتقا و توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

کالاهای ایرانی در بازار روسیه

رئیسی اضافه کرد: بخشی از این ملاقات به مسائل مشترک دو کشور در زمینه های مالی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخش دیگر به نقش قدرتمند ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین المللی مرتبط بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: برداشت از این ملاقات و مصاحبه این بود که مسئولین هر دو کشور بدنبال مرتفع کردن مسائل و توسعه روابط هستند.

رئیسی با تاکید بر کوشش اعضای دولت برای برطرف مسائل صادرات ادامه داد: باید فراوری و صادرات قابل پیش بینی باشد و صادرنمایندگان و فراورینمایندگان بتوانند با پیش بینی در این حوزه فعالیت نمایند. ریسک پذیری درست است اما تا حدودی باید اقتصاد نیز قابل پیش بینی باشد تا فعالان این حوزه هم دچار خسارات نشوند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات، توضیح داد: بعضی از اقدامات برای اصلاح نظام مالی در شروع راه است که بعضی از آنها خود را در بودجه 1401 نشان خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، گفت: رئیس جمهور روسیه هم گفت که سهم ایران در بازار این کشور حتما می تواند ارتقاء پیدا کند.

صادرات افزایش یافته است

رئیس جمهور با اشاره به افزایش سطح روابط با بعضی از کشورها در ماه های گذشته، گفت: آمارها نشان می دهد به همت بازرگانان و تجار کشورمان و مسئولین، صادرات افزایش یافته است.

رئیسی در خصوص برطرف مسائل دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: حتما وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای حل مسائل این دانشجویان انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به بعضی اظهارات پیرامون ارتباط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم اتفاق می افتد توجه به ظرفیت هایی است که قبلا مورد بی توجهی و کم توجهی قرار گرفته بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست ما سیاست متوازن با نگاه به همه جهان است،گفت: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت های هر دو کشور است.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1996

به "آخرین جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات سفر رئیس جمهور به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید