تور ارزان اروپا: رکوردهای نو کرونایی در اروپا، اعتراضات گسترده ضدمحدودیت ها در مرکز های اروپایی

به گزارش هولی، رسانه ها از ثبت رکوردهای تازه کرونایی از شروع شیوع کرونا در بعضی کشورهای اروپایی و برگزاری اعتراضات گسترده علیه محدودیت ها، خبر می دهند.

تور ارزان اروپا: رکوردهای نو کرونایی در اروپا، اعتراضات گسترده ضدمحدودیت ها در مرکز های اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بحران کرونا در حالی که مدتی بود در اروپا فروکش نموده بود حالا در آستانه کریسمس دوباره در جهت طغیان و سرکشی قرار گرفته و هر روزه رسانه ها گزارش هایی مبنی بر ثبت رکوردهای نو کرونایی در قاره سبز را منتشر می نمایند.

رکورد تازه مبتلایان هفتگی در آلمان

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در آلمان مجددا رکورد تازه ای را ثبت نموده و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از رسیدن این شاخص به رقم بی سابقه 362.2 اطلاع داد. حدود یک هفته پیش این رقم حدود 277.4 بوده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان بعلاوه صبح امروز از ابتلای 63924 مورد دیگر ابتلا به کرونا در عرض یک روز اطلاع داد.

بلند شدن زمزمه های تشدید محدودیت ها در آلمان

با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشت ومشاوران دولت آلمان تشدید محدودیت ها در زندگی عمومی شهروندان برای مهار کرونا را ممکن دانسته و در عین حال تاکید نمود: من امیدوارم از اقداماتی سخت گیرانه مشابه آنچه در اتریش اعمال شده است خودداری کنیم. وی در عین حال اعمال قرنطینه های بخشی برای مهار این بحران را رد نکرد.

هشدار درباره وقوع موج پنجم کرونا در آلمان

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم درباره تبدیل شدن موج چهارم کرونا به موج پنجم در صورت عدم واکسیناسیئون کافی در کشورش هشدار داده است.

برگزاری اعتراضات گسترده ضد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا

امروز بعلاوه اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف اروپایی در اعتراض به محدودیت های کرونایی برگزار گردید.

هزاران نفر در زاگرب، مرکز کرواسی به خیابان ها آمدند تا علیه اقدامات ضد کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض نمایند. بر اساس اطلاعات رسانه های محلی ده ها اتوبوس معترضان را از سراسر کشور به زاگرب آوردند. معترضان خواستار کناره گیری نخست وزیر محافظه کار کشورشان بودند.

این اعتراضات عمدتا علیه محدودیت های اخیرا اعمال شده از طرف دولت که از سه شنبه گذشته به اجرا درآمده انجام شد.

بر اساس این قواعد نو تنها افرادی می توانند وارد ساختمان ها و ادارات رسمی شوند که واکسینه شده و یا از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونا بدهند.

در اتریش هم امروز (شنبه) هزاران نفر علیه اقدامات ضد کرونایی برنامه ریزی شده از طرف دولت اعتراض کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 35 هزار نفر علیه قرنطینه و اجباری شدن واکسیناسیون در کشورشان اعتراض کردند. این اعتراضات گسترده بعد از ظهر امروز در بعضی منطقه ها تردد وسایل نقلیه را فلج کرد. چندین نفر هم در جریان این اعتراضات دستگیر شدند. بعضی معترضان به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند.

بسیاری از معترضان قواعد کرونایی را نقض نموده و هیچ ماسکی نداشتند. پلیس با حدود 1300 نیرو در این منطقه عملیاتی حضور داشت.

الکساندر شالنبرگ، صدر اعظم اتریش روز گذشته از اعمال مجدد قرنطینه سراسری در این کشور به علت وخامت اوضاع کرونایی و بعلاوه اعمال طرح واکسیناسیون اجباری از ماه فوریه اطلاع داد.

وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم شاهد موج پنجم، ششم و یا هفتم کرونا در کشور باشیم. این ویروس از بین نخواهد رفت و باقی می ماند.

شرایط کرونایی در اتریش بسیار حاد شده و شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به حدود هزار نفر رسیده و بیش از یک هفته است که روزانه بیش از 10 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند. کلینیک ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش مجاز خود رسیده اند. بخصوص شرایط در سالزبورگ و اتریش علیا وخیم است و نرخ مبتلایان هفتگی در این منطقه ها به ازای هر 100 هزار نفر به 1500 رسیده است.

اتریش یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپای غربی دارد به طوری که تنها 65 درصد از جمعیت این کشور به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده اند.

اتریش اولین کشور اتحادیه اروپاست که واکسیناسیون علیه کرونا را اجباری می نماید. وزیر خارجه کنونی آلمان گفته این اتفاق در این کشور نخواهد افتاد چرا که با قانون اساسی سازگاری ندارد.

بعد از اعلام اجباری شدن واکسیناسیون علیه کرونا در اتریش، سیاستمداران آلمانی که در دولت آینده مشارکت دارند، چنین تصمیمی برای این کشور را رد کردند. هایکو ماس، وزیر خارجه کنونی آلمان از حزب سوسیال دموکرات که حزب اصلی ائتلاف دولت آینده آلمان است تصریح نموده که چنین اتفاقی برای آلمان نخواهد افتاد.

اعتراضات علیه محدودیت های نو کرونایی در شهر روتردام هلند هم به خشونت کشیده شد.

پلیس هلند با استفاده از فشار آب و تیرهوایی با اعتراضات خشونت بار به محدویت های تازه علیه کرونا در شهر روتردام به مقابله برخاست.

معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ و آتش پرتاب نموده و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

صدها معترض در روتردام جمع شده بودند تا خشم خود را از طرح مجوز عبور واکسینه ها و ممنوعیت آتش بازی در شب سال نو نشان بدهند.

دولت هلند هفته گذشته با افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا محدودیت های سخت گیرانه ای را برای سه هفته در این کشور برقرار نموده است.

در پی این درگیری ها در روتردام شرایط فوق العاده اعلام شده و ایستگاه اصلی شهر بسته شد.

رکورد مبتلایان روزانه در اسلواکی شکسته شد

نهادهای بهداشتی در اسلواکی هم بالاترین نرخ ابتلای روزانه به کرونا را ثبت نموده اند. وزارت بهداشت این کشور امروز (شنبه) از ابتلای 9171مورد نو ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت که از ابتدای شروع این بحران بی سابقه بوده است اطلاع داد.

این کشور که حدود 5.5 میلیون سکنه دارد اوایل هفته محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده را تقویت نموده است.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه در جمهوری چک

موارد ابتلای نو به کرونا در جمهوری چک هم رکورد نوی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 22936 نفر به کرونا مبتلا شدند که بالاترین ابتلای روزانه از شروع بحران در این کشور محسوب می گردد. بر این اساس شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در عرض یک هفته هم در این کشور به 929 در ازای هر 100 هزار نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1932

به "تور ارزان اروپا: رکوردهای نو کرونایی در اروپا، اعتراضات گسترده ضدمحدودیت ها در مرکز های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: رکوردهای نو کرونایی در اروپا، اعتراضات گسترده ضدمحدودیت ها در مرکز های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید