روغن خوراکی هوشمند، جدیدترین اختراع دست بشر

به گزارش هولی، در سال های اخیر همه چیز هوشمند شده است، از تلفن های همراه گرفته تا بعضی خانه ها و حتی مواد غذایی!

روغن خوراکی هوشمند، جدیدترین اختراع دست بشر

از جمله این مواد غذایی، روغن های هوشمند هستند که توانسته اند هواداران زیادی را به خود جذب نمایند. شاید اصطلاح روغن هوشمند کمتر به گوش شما خورده باشد، اما این روغن ها به خوبی جای خود را در سبد غذایی خانوارها پیدا نموده اند.

به طور عمومی زمانی که نام روغن به گوش افراد می رسد، ناخوداگاه ماده ای مضر که می تواند برای سلامتی خطرآفرین باشد در فکر آن ها نقش می بندد، در صورتی که روغن های نو نه تنها مضرات روغن ّ های قبل خود را ندارند بلکه سرشار از مواد غذایی ضروری بدن انسان هستند.

در ادامه به توضیح بیشتر این روغن های نسل نو پرداخته ایم، مزایای این روغن های نوظهور را توضیح داده و در مورد مواد تشکیل دهنده آن ها بیشتر توضیح داده ایم.

دلایل پیداش روغن های هوشمند چیست؟

امروزه علم و تکنولوژی برای افزایش رفاه و سلامت افراد تقریبا به تمام صنایع از جمله صنایع غذایی راه پیدا نموده اند. ورود تکنولوژی و علم به این صنعت آن را کاملا دگرگون ساخته، یکی از بزرگ ترین دستاورهای ورود علم به صنعت مواد غذایی فراوری روغن های هوشمند است.

روغن های هوشمند نو تلفیقی از روغن های نسل قبل به همراه بسیاری از مواد مغذی مورد احتیاج بدن انسان است.

بدن ما قادر به فراوری بعضی مواد معدنی و ویتامین ها نیست. موادی مانند امگا 3 و 6 به همین علت باید موادی که حاوی این موارد هستند را مصرف کند.

در گذشته کوشش متخصصان بر این بود تا موادی فراوری نمایند که کمبودهای بدن را به نحوی جبران کند، اما امروزه گامی فراتر رفته اند و علاوه بر کوشش برای رساندن این مواد به بدن، در جستجوی راهی برای به تعادل رساندن آن ها هستند.

طبق تحقیقات به عمل آمده به وسیله سازمان بهداشت جهانی هیچ نوع از روغن های حیوانی و گیاهی به تنهایی تمام احتیاجهای بدن را فراهم نمی نمایند و باید یک یا چند روغن مختلف مصرف گردد تا تمام مواد مورد احتیاج بدن به دست بیاید.

پس تنها راه تامین این مواد مغذی اضافه کردن آن ها به روغن ها است.

بدن انسان به طور میانه کدام مواد مغذی را در طول شبانه روز احتیاج دارد؟

بدن انسان به طور میانه به پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید، ویتامین ها و مواد معدنی در طول شبانه روز احتیاج دارد. تعادل این مواد در رژیم غذایی رمز موفقیت رسیدن به تغذیه ای صحیح و سالم است.

در مصرف بعضی از این مواد باید با احتیاط بیشتری عمل کرد. به خصوص چربی هاُ. چربی ها در بهبود طعم غذا و یاری به جذب ویتامین های محلول در چربی و تامین اسیدهای چرب ضروری نقش مهمی دارند. اما از طرفی مصرف زیاد این مواد خصوصا روغن های جامد می تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و بعضی از سرطان ها می گردد.

برترین روغن خوراکی چه ویژگی هایی دارد؟

برترین روغن برای مصرف انسان، باید مقادیر کمی اسیدهای چرب اشباع داشته و درصد بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع را دربر گیرد، بعلاوه روغنی که برای مصرف انتخاب می گردد می بایست بدون ترانس نیز باشد.

روغن های طبیعی مانند روغن زیتون خواص مختلفی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان و امگا 9 و 6 دارند اما مقدار تعادل این مواد است که برای سلامتی مهم و لازم است.

روغنی ایده آل است که در آن:

- مقدار اسید اولئیک در بالاترین حد ممکن باشد.

- نسبت مقدار امگا 6 به امگا 3 در محدوده 4 تا 5 باشد.

- اسیدهای چرب اشباع کم و اسید چرب غیر اشباع بالا باشد.

- بدون ترانس باشد.

چرا روغن هوشمند غنچه یک انتخاب ایده آل محسوب می گردد؟

یکی از دغدغه های اصلی برند غنچه در سال های گذشته فراوری روغنی کامل حاوی تمام مواد مغذی به مقدار متعادل برای بدن بوده است. نوترین محصول غنچه روغن اسمارات بالانس (Smart Balance) است، روغنی هوشمند با مواد مغذی به مقدار متعادل و کافی.

این روغن های هوشمند از نسل سوم روغن های غنچه هستند، پایه آن ها بر اساس روغن های مقاوم به حرارت طراحی شده و حاوی روغن زیتون است. این روغن ها علاوه بر خواص روغن های طبیعی نسل قبل حاوی بسیاری از مواد مورد احتیاج بدن است.

با یاری علم روز جهان و تکنولوژی های پیشرفته غنچه دست به فراوری این روغن های هوشمند زده است.

این روغن ها نقطه دود بالایی دارند، پاشش بسیار کمی دارند و کف هم نمی نمایند.

اسمارت بالانس ها دارای ویتامین ٍ E، امگا 3، 6 و 9 هستند. این روغن ها تعادل هوشمندی بین اسیدهای چرب امگا 3 و 6 دارند، وجود این تعادل باعث تنظیم متابولیسم بدن می گردد.

این روغن ها باعث کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی می گردد چرا که باعث کاهش کلسترول به ویژه کلسترول بد (LDL) می گردد.

روغن ها یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در طول شبانه روز هستند و انتخاب مواد غذایی سالم و مفید یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای داشتن تغذیه ای متعادل رعایت گردد.

شما با انتخاب این روغن های هوشمند می توانید سلامت خود و خانواده تان را تا حد زیادی تضمین کنید.

یک انتخاب هوشمندانه با روغن های اسمارت بالانس غنچه.

م. خ

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1922

به "روغن خوراکی هوشمند، جدیدترین اختراع دست بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن خوراکی هوشمند، جدیدترین اختراع دست بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید