رایزنی برای تأمین آب موردنیاز استان قم از دریای عمان و خزر

به گزارش هولی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری قم گفت: با رایزنی هایی که با دفتر آمایش سرزمینی سازمان برنامه وبودجه کشور داشته ایم در کوشش هستیم که آب استان های مرکزی را از دریای عمان و دریای خزر تأمین کنیم.

رایزنی برای تأمین آب موردنیاز استان قم از دریای عمان و خزر

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، نعمت الله امانی ظهر امروز در جلسه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران سازمان برنامه وبودجه استان، با اشاره به ضرورت ورود به بحث آمایش سرزمین در استان قم گفت: از جمله دلایلی که سبب شده اسناد بالادستی و سیاست های کلان در استان قم عملی نگردد نبود نقشه راه برای این منظور است به همین دلیل تدوین و اجرای آمایش سرزمینی در استان بسیار لازم است.

وی با اشاره به موفقیت نسبی استان قم در زمینهٔ تأمین بودجه های جاری استان،گفت: استان قم تنها استان کشور در سال 95 بود که در زمینهٔ کسری حقوق برای کارمندان دولت مشکل نداشته است.

امانی با اشاره به وضعیت بودجه هزینه ای در استان قم گفت: هر سال نسبت سایر هزینه ها به کل بودجه هزینه ای در کشور و استان قم کاهش پیدا می نماید، این در حالی است که این نسبت در دستگاه های کشوری کاهش چندانی نداشته، تفاوت بین استان ها و دستگاه های کشوری در این زمینه بالا است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری با اشاره به اعتبارات استان قم در زمینهٔ تملک و دارایی ها تأکید کرد: مجموعه اعتبارات استان قم در زمینهٔ تملک دارایی های سرمایه ای سال 95، 187 میلیارد تومان بود.

امانی با اشاره به اهمیت احتیاج به الگویی برای توزیع مازاد درآمدها در کشور اضافه نمود: خواسته ما از دولت این است که برای افزایش انگیزه استان ها برای بیشتر شدن درآمد دولت چنین الگویی را در سطح کشور اجرا کند. باید از دولت خواسته گردد که درزمینهٔ توزیع مازاد درآمد الگویی طراحی کند تا انگیزه استان ها برای تأمین درآمد برای دولت بیشتر گردد.

وی ادامه داد:برای تأمین آب مورداحتیاج استان طبق رایزنی هایی که با دفتر آمایش سازمان برنامه وبودجه کشور داشته ایم ،موضوع انتقال آب از دریای عمان و دریای خزر موردبحث قرارگرفته که برای اجرایی شدن این مطلب احتیاجمند حمایت ها و پیگیری های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 476

به "رایزنی برای تأمین آب موردنیاز استان قم از دریای عمان و خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای تأمین آب موردنیاز استان قم از دریای عمان و خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید