حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا این بار با ریش سفیدی حل نخواهد شد!

به گزارش هولی، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال و پرسپولیس با ایرادهای فراوان و مدارک ناقص، شانس اندکی برای بقا در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا این بار با ریش سفیدی حل نخواهد شد!

به گطزارش خبرنگاران، مقصر این شرایط هم در درجه اول فدراسیون فوتبال است. آخرین نامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ارسال نموده و مطابق آن پیش بینی می شود استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند، نتیجه شوخی فدراسیون با دو باشگاه سرخابی در کمیته بدوی است اما درباره این نامه و دلایل آن روایت تازه ای به گوش می رسد؛ AFC بیش از 1000 صفحه فرم و فهرست و مدرک ناقص از استقلال و پرسپولیس دارد.

در حالی که داریوش مصطفوی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال در کوشش است تمام تقصیرات را به گردن دولت بیاندازد، هنوز یادمان نرفته حمید سجادی چند ماه قبل گفت وزیر قبلی در زمینه خصوصی سازی به ما پاس گل داد و فقط مانده ما گل بزنیم اما خبری از این گل نشد. فدراسیون فوتبال در تمام سال های قبل با توجه به آشنایی با ریشه مسائل سرخابی ها که به مالکیت مشترک دو باشگاه برمی شود، به استقلال و پرسپولیس یاری می کرد مجوز حرفه ای بگیرند ولی در این دوره رییس فدراسیون فوتبال به کمیته بدوی دستور سختگیری داد و همین دستور و بدتر از آن همان شوخی بی مزه که از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای خواسته شد به استقلال و پرسپولیس مهلت سه ماهه بدهد، باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به دو باشگاه حساس شود و حالا هر دو باشگاه در آستانه حذف باشند.

البته حذف شدن یا نشدن دو باشگاه به متن نامه 22 دسامبر کنفدراسیون فوتبال آسیا بستگی دارد. اگر در این نامه اعلام شده باشد سرخابی ها ابهامات را برطرف نمایند، این شانس هنوز برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد که به لیگ قهرمانان برگردند اما اگر AFC از استقلال و پرسپولیس دفاعیه خواسته باشد یعنی تصمیم برای حذف این دو باشگاه گرفته شده است.

بخشی از حذف این دو باشگاه قطعا به مالکیت مشترک آنها و بدهی های اقتصادیاتی شان برمی شود. مشکل مالکیت مشترک و اقتصادیات که با رفتن به بورس حل می شد برای سرخابی ها دردسر شد اما این تمام ماجرا نیست. به گفته منابع مطلع، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه هایی که برای فدراسیون فوتبال فرستاده، 17 مورد از پرسپولیس و 15 مورد از استقلال ایراد گرفته است. از ساختار حرفه ای تا بدهی ها و مسائل اقتصادی و روشن نبودن صورت های اقتصادی تا موارد جزئی تر که به راحتی قابل حل بود.

باورش سخت است اما AFC ایرادهای پرسپولیس را در 623 صفحه و ایرادهای استقلال را در 490 صفحه فهرست نموده و تاسف آور اینجاست که بعضی از این صفحه ها شامل فرم ها و فهرست هایی می شود که باید دو باشگاه به راحتی پر می کردند. به طور نمونه، فهرست بازی های حرفه ای شان در یک سال گذشته، فرم آموزش کادرفنی تیم و فرم ها و فهرست های ساده دیگر که بعضی را اصلا فدراسیون به دست دو باشگاه نرسانده و بخش عمده اش را هم دو باشگاه پشت گوش انداخته اند. متاسفانه ناآشنایی فدراسیون فعلی به قواعد کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال و پرسپولیس را در منگنه قرار داده و حالا ممکن است روز دوشنبه جواب های استقلال و پرسپولیس از نگاه کنفدراسیون قانع نماینده نیاید و هر دو باشگاه حذف شوند.

ساعاتی پیش حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگوی با برنامه شب های فوتبالی، بدون آنکه به اصل موضوع اشاره کند به مدیران باشگاه ها پیشنهاد کرد برای سالهای آینده، مسائل مربوط به صدور مجوز حرفه ای را رعایت نموده و خود را از چالش های آینده خلاص نمایند. از لحن صحبت ها و کلمات انتخاب شده به وسیله دبیرکل فدراسیون فوتبال تعیین بود که او میخواهد مفهومی دیگر را بر زبان جاری که شاید خیلی ها هنوز شجاعت گفتنش را نداشته باشند.

کامرانی فر در تبیین این موضوع به اتمام زمان مهلت اعلام شده از سوی ای اف سی برای برطرف بعضی از کاستی ها اشاره نمود و گفت: با عبور از این فرجه زمانی دیگر بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست و باتوجه به نقایصی که این دو باشگاه در فرمهای موردنیاز دریافت مجوز حرفه ای دارند، باید کار آنها را در لیگ قهرمانان سال جاری تمام شده تلقی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2027

به "حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا این بار با ریش سفیدی حل نخواهد شد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا این بار با ریش سفیدی حل نخواهد شد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا این بار با ریش سفیدی حل نخواهد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید