دیپلمات ارشد سئول به دیدار پمپئو می رود

به گزارش هولی، وزیر امور خارجه کره جنوبی یکشنبه برای مذاکرات با همتای آمریکایی خود، در سفری که اکنون تحت الشعاع پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته است، وارد واشنگتن شد.

دیپلمات ارشد سئول به دیدار پمپئو می رود

به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی پس از ملاقات از یادبود کهنه سربازان جنگ کره به خبرنگاران گفت، هنوز بسیار زود است که درباره نحوه برخورد دولت جدید آمریکا درباره مسائل خاص اظهارنظر کنیم اما او انتظار نداشت که بایدن به سیاست صبر استراتژیک در قبال کره شمالی که در دولت باراک اوباما بود، بازگردد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کانگ گفت: با توجه به اظهارات علنی بعضی از مشاوران بایدن، فکر نمی کنم قصد بازگشت به صبر استراتژیکی که در گذشته وجود داشت، باشد. سیاست باید بر پایه پیشرفت و دستاوردهای متفاوتی که در سه سال گذشته حاصل شده است، قرار بگیرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه کره جنوبی با اعضای تیم روابط خارجی و امنیتی جو بایدن ملاقات خواهد نمود و درباره همکاری همکاری گفتگو می نماید. مدت زمان سفر او به طر غیر معمولی طولانی است و او توضیحات بیشتری ارائه نداد.

سفر این مقام دیپلماتیک سئول به دعوت مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد که ماه گذشته سفر برنامه ریزی خودش را به سئول، بعد از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ لغو کرد.

دستور کار وزیر خارجه سئول شامل ملاقات امروز دوشنبه با پامپئو برای گفت وگو درباره تحکیم ائتلاف میان دو کشور و مسائل مورد نظر در شبه جزیره کره است. او گفته است ملاقاتی هم با سناتورها و پژوهشگران خواهد داشت.

روز یکشنبه مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و در پیامی توییتری نوشت: مشتاق همکاری با تیم او بر سر ارزش های مشترک و روابط آینده هستم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1322

به "دیپلمات ارشد سئول به دیدار پمپئو می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ارشد سئول به دیدار پمپئو می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید