دو هزار میلیارد ریال برای پروژه های سنواتی حوادثی در مازندران نیاز است

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، قاسم احمدی شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست مجمع نمایندگان استان به دیدار مجمع با رئیس جمهور و با تاکید بر عقب ماندگی های استان گفت: انتظار می رفت در لایحه بودجه سال 93 توجه عادلانه ای به این استان صورت می گرفت، لکن با کمال تعجب شاهد ظلم مضاعفی به مردم مازندران هستیم.

دو هزار میلیارد ریال برای پروژه های سنواتی حوادثی در مازندران نیاز است

وی گفت: مردم مازندران که بیشترین محبت را به فرمایش رئیس جمهور، در حق گفتمان تدبیر و امید داشته اند اما ناباورانه پاسخ نامناسبی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور عنوان کردند، لفظ محروم را درباره مازندران به کار نبرید، افزود: اما با این مقدار از اعتبار که در لایحه بودجه سال 93 پیش بینی شده هیچ امیدی به رفع عقب ماندگی های استان نمی رود.

وی یادیآورشد: اعضای مجمع نمایندگان استان بر اساس جلسه فوق العاده در خانه ملت در راستای دفاع از منافع مردم استان مازندران گلایه شدید خود را نسبت به عدم توجه شایسته به طرح های استان اعلام کردند و مصرانه از رئیس جمهور انتظار داریم با تجدید نظر در اعتبار سال 93 به هر طریق ممکن حق ضایع شده استان مازندران در اعتبارات ملی جبران شود.

احمدی لاشکی افزود: استان مازندران استانی برخوردار از شرایط مناسب اقلیمی و دارای قابلیت های متنوع در نواحی کوهستانی، جنگلی، جلگه ای، ساحلی و عرصه های مستعد طبیعی و زیست محیطی جاذب گردشگری است و استقرار درکنار دریای خزر و برخوردار از مبادی ورودی و خروجی کالا و مسافر با کشورهای آسیای میانه و اروپا، قرارگیری در جهت کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب و وجود منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و امیرآباد بهشهر، برخوردار از اراضی مستعد و حاصلخیز و آب فراوان و تولید محصولات کشاورزی(برنج، نباتات علوفه ای، دانه های روغنی، مرکبات، کیوی،گل و گیاه زینتی و …) دام، طیور و آبزی پروری است که سرمایه گذاری در استان و بهره وری مطلوب از این قابلیت ها کل کشور و استان های همجوار را نیز منتفع می سازد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: براساس نظام درآمد هزینه استانی، نسبت معینی از درآمدهای واریزی هر استان درقالب بودجه سالانه به همان استان اختصاص می یابد (ضریب برداشت).

وی افزود: براساس ، مطالعاتی که توسط معاونت برنامه ریزی انجام و مورد اذعان کارشناسان محترم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز قرار گرفت و مقرر شد مبلغ سه هزار میلیارد ریال در طی برنامه پنجم توسعه علاوه بر سهم اعتبارات استان جهت جبران عقب ماندگی ها به استان اختصاص داده شود ولی با پی گیری های فراوان که در طی سنوات گذشته در مجامع مختلف انجام گرفت، تا به امروز اقدام عملی در این خصوص به عمل نیامده است و فرایند گذشته همچنان ادامه دارد.

قاسم احمدی گفت: به نظر می رسد طبق بررسی های اجرا شده ضریب اعتبار پیش بینی شده با محرومیت های استان مطابقت ندارد .

وی بیان داشت: براساس اهداف پیش بینی شده در چشم انداز برنامه پنجم و وظایف عملیاتی پیش بینی شده برای استان و سند چشم انداز استان ، سهم اعتباری استان از محل اعتبارات ملی حداقل 4.1 درصد می باشد ولی در سال 1390، 1391 و 1392به ترتیب 2.1 ، 2 ، 2.2 درصد از اعتبارات ملی به استان اختصاص پیدا کرده است .

احمدی شرح داد: از دولت اعتدال و امید انتظار می رود ضمن جبران عقب افتادگی به ارث رسیده از گذشته توجه ویژه در توزیع اعتبار پروژه های استان در لایحه سال 1393 به عمل آید که متاسفانه این موضوع محقق نشد و نیاز است تا نسبت به ارتقا و افزایش پروژه های محوری استان که قبلاً تقدیم گشت توجه ویژه شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران یادآورشد: با توجه به شرایط تخصیص سال جاری به میزان 22 درصد، ضمن اینکه اثرات روانی خاصی در فرسایشی شدن پروژه برای مردم داشته، موجب بیکاری مضاعف حدود 10 هزار نیروی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 809

به "دو هزار میلیارد ریال برای پروژه های سنواتی حوادثی در مازندران نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هزار میلیارد ریال برای پروژه های سنواتی حوادثی در مازندران نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید