دروغ های بهاییت به مناسبت صدمین سالمرگ عباس افندی

به گزارش هولی، فرقه بهائیت بنا دارد گردهمایی و برنامه هایی به مناسبت صدمین سالمرگ دومین سرکرده خود ملقب به عبدالبهاء برگزار کند.

دروغ های بهاییت به مناسبت صدمین سالمرگ عباس افندی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، تشکیلات فرصت طلب بهاییت که هر مناسبتی را بهانه ای می کند تا فرقه فریبکارش را معرفی و تبلیغ کند، طی برنامه ریزی هایی که از مرکز اصلی فرقه موسوم به بیت العدل واقع در حیفا دریافت کرده است، بنا دارد گردهمایی و برنامه هایی به مناسبت صدمین سالمرگ دومین سرکرده بهاییت ملقب به عبدالبهاء برگزار کند.

از بخش های مختلف تشکیلاتی به بهاییان ایران ابلاغ شده است که این مرنام و یادبودها نباید مختص بهاییان باشد و مثل بسیاری دیگر از فعالیت های فرقه، عملیاتی تبلیغاتی محسوب می شود: ...با این امید که هموطنان عزیز ما با شرکت در این مرنام، با عظمت شخصیت حضرت عبدالبهاء و تعالیم بدیع دیانت بهایی آشنا شده و...(1)

از آنجایی که همه چیز بهاییت تشکیلاتی است و حتی یک مرنام یادبود هم به نام حرکتی قلبی و از روی خواسته درونی تلقی و رها نمی شود، برای این قسمتِ نقشه تبلیغاتی هم برنامه های از پیش مدون شده ای ارائه شده تا اعضا به اقتضای شهر و کشور محل سکونت، آنچه را سران بهاییت صلاح می دانند، نام کنند.

بررسی برنامه مربوط به ایران موارد قابل نقد متعددی را به فکر متبادر می کند؛ به نام مثال در بخشی از این برنامه اصطلاحاً بزرگداشت، به وصیت نامه حسینعلی نوری اولین سرکرده بهاییت و جانشینی عبدالبهاء مفصلاً به گونه ای که به نفع عباس افندی (همان عبدالبهاء) باشد، پرداخته اند. آنچه بهاییان باید به دیگران بگویند از این قرار است:

حضرت بهاءالله برای جلوگیری از انشقاق و تفرقه میان پیروان بعد از درگذشت شان و هم برای تضمین حرکت هماهنگ و متحد جامعه بهایی در راستا اجرای تعالیم، اساسی محکم را به نام عهد و میثاق تأسیس فرمودند. آن حضرت در وصیت نامه خود ... فرزند ارشدشان حضرت عبدالبهاء را به نام جانشین خود و مرکز عهد و میثاق معین فرمودند.(2)

حقیقت آن است که حسینعلی نوری در آن وصیت نامه، عبدالبهاء را به نام جانشین اول و پسر دیگرش محمدعلی نوری را به نام دومین جانشین خود معرفی کرده است. اما این دو برادر که از دو مادر مختلف بودند، بر سر قدرت دچار نزاع می شوند و این درگیری ها تا جایی پیش می رود که همین عباس افندی که قرار است به نام پیام آور صلح و دوستی معرفی شود، به آتش نفرت ورزی ها علیه برادر و اطرافیان برادر خود دامن می زند و با درگیری و نسبت دادن القابی نظیر پشه، سوسک، کرم خاکی، خفاش، جغد، کلاغ، روباه، گرگ و..(!) به آن ها و بلبل و طاووس خواندن خود، شخصیت سطح پایین خود را به نمایش می گذارد.(3)

نهایتاً هم با زیر پا گذاشتن حرف حسینعلی نوری و برخلاف همین وصیت نامه ای که بهاییت مایه مباهات خود می خواند، محمدعلی را به طور کامل کنار گذاشته و با انتخاب نوه خود شوقی افندی که فردی بدنام بود، موجب به وجود آمدن انشعابات و درگیری های بسیاری در این فرقه می شود. این تنها نمونه ای از پوچ بودن شعارهایی است که بهاییت سعی دارد با بت سازی چهره های برجسته این تشکیلات، در بین عموم سر دهد.

*پی نوشت:

1ـ کانال متعلق به تشکیلات بهائی.

2ـ برنامه منتخب برای مرنام .

3ـ افندی، عباس، مکاتیب، جلد 1، صص 242 و 243؛ مکاتیب، ج 2، ص 234؛ الواح وصایا، چاپ مصر، ص 9؛ توقیعات مبارکه، ج 1، ص 132.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1751

به "دروغ های بهاییت به مناسبت صدمین سالمرگ عباس افندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ های بهاییت به مناسبت صدمین سالمرگ عباس افندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید