خبرنگاران شهروندان در پنجشنبه آخرسال از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری نمایند

به گزارش هولی، شهرری - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه شرایط فعلی کرونا بسیار شنماینده است، تاکید نمود: مردم در پنجشنبه آخر سال برای زیارت قبور اموات از آمدن به بهشت زهرا (س) خودداری نمایند.

خبرنگاران شهروندان در پنجشنبه آخرسال از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری نمایند

سعید خال عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: عاجزانه از شهفرایندان تقاضا داریم که فقط برای انجام تدفین حضور یافته و زیارت قبور اموات را به روز دیگری موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کرونا انگلیسی در راه است، اضافه نمود: اگر در حال حاضر پروتکل های بهداشتی از طرف مردم رعایت نگردد روزهای سخت آبان و آذر ماه بار دیگر باز خواهد گشت.

خال با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا در مورد حضور نیافتن مردم در روزهای پایانی سال دز بهشت زهرا (س) اعلام کرد: از شهفرایندان عاجزانه درخواست داریم مانند ایام پایانی سال گذشته امسال نیز همکاری لازم را با خادمان خود در سازمان بهشت زهرا(س) داشته باشند و از حضور در این مکان مقدس فعلا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بهشت زهرای تهران سال سخت و پر درد و رنجی را سپری نموده است، ادامه داد: پیشاپیش از همکاری مردم در نیامدن پنجشنبه آخر سال و رعایت شیوه نامه های بهداشتی نهایت تشکر را داریم.

این مسئول یادآور شد: از خانواده های معزم شهدا، جانبازان و ایثارگران به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در امسال نهایت تشکر را داریم.

به گزارش خبرنگاران، اغلب ایرانیان براساس یک سنت دیرینه پنجشنبه آخرسال جهت غبارروبی و قرائت فاتحه برای درگذشتگان خود بر سر مزارشان می فرایند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نمی گردد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسما در سال 1349 خورشیدی شروع شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1570

به "خبرنگاران شهروندان در پنجشنبه آخرسال از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان در پنجشنبه آخرسال از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید