خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: عادی انگاری به سلامت عمومی لطمه می زند

به گزارش هولی، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: عادی انگاری شرایط و نداشتن حساسیت لازم نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی به سلامت عمومی لطمه می زند.

خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: عادی انگاری به سلامت عمومی لطمه می زند

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه نمود: کسی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کند، فقط به خود آسیب نمی زند بلکه جامعه، شهر و کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به نتیجه بازدیدش از بازار بیرجند اشاره نمود و گفت: بخش عمده ای از بازاریان و مردم، ضوابط را رعایت می کردند اما درصد کمی هم بودند که ماسک نداشتند و بعد از گذشت 10 ماه و این همه اتفاق تلخ، این موضوع برایشان جدی نشده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مجموع همراهی مردم و بازاریان با مصوبات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل ها قابل ستایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کوشش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران اشاره نمود و گفت: این قشر زحمتکش پرستار، بیش از همه با بیماران سر و کار دارند.

ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان، توضیح داد که کوشش این عزیزان ستودنی است.

شب یلدا سال جاری به صورت مجازی برگزار گردد

وی گفت: چون در آستانه شب یلدا هستیم و به لحاظ آداب و سنن دیرین، مردم همواره در این شب دور هم جمع می شدند اما سال جاری با محدودیت های جدی روبرو شده ایم که قاعدتا همه باید تابع ضوابط باشیم.

وی تاکید نمود: همه حوزه ها مکلفند به این موضوع ورود جدی تر داشته باشند و به گونه ای اطلاع رسانی گردد که دورهمی های شب یلدا به شکل مجازی برگزار گردد تا ان شاء الله شاهد تداوم سیر نزولی ابتلا و مرگ و میرها باشیم و بتوانیم باری از دوش پرستاران و کادر درمان برداریم.

استاندار خراسان جنوبی به مصوبات ستاد کرونا برای شب یلدا اشاره نمود و اضافه نمود: به محض ابلاغ مصوبه، محدودیت های تردد در شب یلدا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اعلام کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی شهرهای استان، درخصوص محدودیت ترددها تابع پروتکل های قبلی هستیم و به این ترتیب موضوع منع تردد از ساعت 21 تا 4 صبح فقط برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و بیرجند است.

ملانوری از اقدامات دولت برای تامین واکسن هم گفت و متذکر شد: اطلاعات مربوط به این موضوع باید از زبان افراد مسئول و مرتبط منتشر گردد.

وی تاکید نمود که مردم نباید به شایعات افراد غیر مسئول در این زمینه توجه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1401

به "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: عادی انگاری به سلامت عمومی لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: عادی انگاری به سلامت عمومی لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید