تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند

به گزارش هولی، بوریتو یکی از غذاهای خیابانی محبوب تایلند است که ابتدا مواد تشکیل دهنده آن روی یک قرص نان کوچک و نازک از آرد گندم ریخته می گردد و سپس مثل ساندویچ پیچیده می گردد.

تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ساندویچ های مختلف و غذاهایی که مثل ساندویج تهیه می گردد، کم و بیش هواداران خود را دارند و در هر کشور یا شهری جزو غذاهای خیابانی محبوب هستند. در تایلند غذایی به نام بوریتو تهیه می گردد که مواد تشکیل دهنده آن که معمولا گوشت، لوبیای آب پزشده و سرخ شده، کاهو، سس تند سالسا، نوعی سس مکزیکی تهیه شده از آواکادو، پنیر و خامه ترش است (البته نوعی بورتو در بعضی از شهرهای آمریکا تهیه می گردد که در آن از برنج معمولی و برنج اسپانیانی هم استفاده می گردد)، در میان قرص نانی کوچک از آرد گندم که به آن تورتیلا می گویند.

معمولا برای اینکه تورتیلا نرم گردد و محتویات بوریتو آن کاملا به آن بچسبند، نان را کمی روی آتش یا بخار آب می گیرند؛ معمولا برای اینکه نان کمی تر گردد و راحت تر خورده گردد، مقداری سس روی آن ریخته و پس از پیچیده شدن، در میان ورق های آلومینیومی قرار داده می گردد. بوریتو در اندازه های متفاوتی تهیه می گردد و بعضی از آن ها بسیار بزرگ هستند. ضمناً این غذا به شکل معمولی روی نان هم سرو می گردد و مقداری سس تند و پنیر خرد شده آب شده نیز روی آن ریخته می گردد. نوعی از بوریتو به عنوان صبحانه نیز سرو می گردد که در آن از تخم مرغ هم زده شده استفاده می گردد.

بوریتو در اصل یک غذای خیابانی مکزیکی است، اما در کشور تایلند و بعضی از شهرهای آمریکا مانند لس آنجلس، سن دیگو و سان فرانسیسکو نیز به شیوه مشابهی تهیه می گردد.

در ادامه شما را به تماشای کلیپی از این غذای خیابانی خوشمزه دعوت می کنیم.

منبع: کجارو
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 516

به "تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا کنید: پخت بوریتو در خیابان های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید