(تصاویر) اولین شاسی بلند برقی کیا

به گزارش هولی، Kia EV6 اولین طرح خودروسازی کره ای کیا موتورز برای ساخت یک خودروی تمام برقی شاسی بلند به شمار می رود. این طرح برای اولین بار در ماه مارس سال 2021، به طور رسمی توسط این شرکت معرفی گردید و حالا این خودروساز اطلاعات بیشتری درباره Kia EV6 منتشر نموده است که ما می دانیم قرار است در ابتدا در بازار ایالات متحده عرضه گردد. این محصول اگرچه در بازار های دیگر جهانی نیز عرضه خواهد شد، اما به نظر می رسد که در این میان تفاوت های جالبی برای خریداران آمریکایی وجود دارد.

(تصاویر) اولین شاسی بلند برقی کیا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت motor1، اطلاعاتی که روز چهارشنبه 19 مه (29 اردیبهشت) از سوی سازنده کره ای منتشر شد، می تواند ما را با Kia EV6، پیش از عرضه رسمی آشنا سازد. در بخش عملکرد، نکته اصلی توجه این است که کیا حداکثر برد تقریبی حدود 300 مایل (حدود 483 کیلومتر) را برای این خودرو اعلام نموده است. این برد حرکتی با 316 مایل استاندارد WLTP ذکر شده در اولین نسخه دنیای، مطابقت دارد. کیا موتورز البته هنوز به رتبه بندی EPA (میزان آلایندگی) این خودرو اشاره ای ننموده است، بنابراین یک رقم رسمی هنوز برای ما ناشناخته است. در مورد قدرت، مدل GT این خودرو از موتور های دوتایی برای قدرت ترکیبی 576 اسب بخار (430 کیلووات) که چهار چرخ را راهنمایی می نماید، استفاده خواهد نمود. همین قدرت کافی است تا EV6 GT را در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل (100 کیلومتر) در ساعت برساند.

به گزارش خبرنگاران، خودرو GT با سه مدل کم قدرت دیگر نیز همراه خواهد شد که از یک مدل دیفرانسیل عقب با قدرت 167 اسب بخار (124 کیلووات) شروع می گردد. مدل دوم، یک RWD EV6 به روز شده با باتری عظیمتر است که 218 اسب بخار (162 کیلووات) قدرت خواهد داشت و پس از آن مدل پایه AWD EV6 با موتور های دوتایی برای قدرت ترکیبی 313 اسب بخار (233 کیلووات) واقع شده است که صفر تا 100 کیلومتر را در 5.1 ثانیه طی می نماید. اولین نسخه از این خودرو، EV6 First Edition خواهد بود که به 1500 دستگاه محدود می گردد و در ترکیب های رنگی منحصر به فرد ارائه می گردد. این یک مدل کاملاً سفارشی با محرک چهار چرخ خواهد بود، هرچند کیا معین نمی نموده که این نسخه عملکردی مانند نسخه پرچمدار GT دارد یا خیر. گفته می گردد که پیش سفارش این نسخه EV6 First Edition از تاریخ 3 ژوئن شروع می گردد.

در مورد نوآوری های این خودرو می توان گفت که EV6 دارای اولین سیستم ثبت چند شارژی در دنیا است که این خودرو را قادر می سازد تا از شارژ 400 و 800 ولت پشتیبانی کند. وقتی این خودرو به شارژر سریع متصل گردد، می تواند با پنج دقیقه شارژ تا 70 مایل برد بدست آورد و با 18 دقیقه شارژ، 210 مایل حرکت کند. سیستم باتری این خودرو همچنین از قابلیت Vehicle to Load (V2L) برخوردار است، به این معنی که می تواند به عنوان یک باتری عظیم با خروجی های 110 ولت، همچون دوشاخه های برق استاندارد خانگی برای تأمین انرژی عمل کند. EV6 همچنین می تواند سایر وسایل نقلیه الکتریکی را با سرعت 1.1 کیلووات شارژ کند که این شارژ کند برابر با استفاده از شارژر استاندارد 110 ولت است.

در داخل کابین، EV6 دارای یک صفحه نمایش دو خوشه مرکزی و صفحه نمایش سرگرمی 12 اینچی است. نتیجه این طرح، یک نمایشگر خمیده عظیم است که از فناوری فوق العاده برخوردار است. EV6 به صورت استاندارد با 21 سیستم یاری ایمنی و ایمنی همراه با ویژگی های پیشرفته مانند صفحه نمایشگر واقعیت افزوده در دسترس است. شان یون، رئیس و مدیر عامل شرکت کیا موتورز در آمریکای شمالی، می گوید: EV6 دوره جدید و تحول آفرین در خودرو های برقی کیا است. این کراس اوور نوآور از بسیاری مزایای پلت فرم پیشرفته خود بهره می برد تا سطحی از هیجان، راحتی و فناوری را برای کاربر فراهم کند.

تصاویر اولین شاسی بلند تمام برقی کیا موتورز Kia EV6

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1711

به "(تصاویر) اولین شاسی بلند برقی کیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اولین شاسی بلند برقی کیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید