تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی با موضوع آب بندان ها در گیلان

به گزارش هولی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نشست هم اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری پیرامون منابع و تأسیسات آبی، خواهان ارائه راهکارهای قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران شد.

تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی با موضوع آب بندان ها در گیلان

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیر انتخابی گفت: به منظور رونق بخشیدن به صنعت گردشگری با موضوع آب بندان ها در گیلان نسبت به تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی اقدام نموده است و جلسات مستمری با حضور اعضای جلسه ازجمله شرکت سهامی آب منطقه ای، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل بندرها و دریانوردی استان برگزار و تاکنون نسبت به شناسایی آب بندان های فعال و غیبرطرفال اقدام نموده است.

او اضافه نمود: سه شاخص مساحت آب بندانها میزان حجم آب و راه دسترسی در اجرای طرح های گردشگری موردتوجه اداره کل استان بوده است که پس از استعلام های لازم از ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، روند دریافت مجوزها در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در مورد راه حلهای قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران گفت: صدور مجوز تأسیسات و گردشگری ایمن با رعایت ضوابط و مقررات، همچنین احداث بنا با قلب سازه های سنگین که مشمول پروانه های ساختمانی می گردد، مستلزم طراحی پروژه در عرصه های خارج از حریم کمی و کیفی منابع آبی است، لذا در صورت پیش بینی طرح در حرائم کیفی سازه ها باید سبک و قابل برچیدن باشد.

او اضافه نمود: بنابراین این مورد مشمول پروانه ساختمانی نمی گردد. این در حالی است که نداشتن پروانه ساخت، سیر روند صدور مجوز و معرفی سرمایه گذاران به بانک برای استفاده از تسهیلات را ابتر نموده است. بنابراین این اداره کل هیچ راه حل قانونی در این خصوص برای حمایت از سرمایه گذاران نخواهد داشت.

امیر انتخابی گفت: تشکیل یک کارگروه تخصصی برای برطرف این مشکل قانونی در برابر سرمایه گذاران گام مؤثری برای تسهیل روند واگذاری آب بندان ها به سرمایه گذاران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 468

به "تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی با موضوع آب بندان ها در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته کارگروه گردشگری دریایی با موضوع آب بندان ها در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید