زیرساخت های میراث جهانی بیستون توسعه یابد

به گزارش هولی، استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه میراث جهانی بیستون برای میزبانی شایسته از رویداد کرمانشاه 2020 احتیاج به توسعه زیرساخت های گردشگری دارد.

زیرساخت های میراث جهانی بیستون توسعه یابد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه هوشنگ بازوند عصر روز پنجشنبه 10 بهمن 98 در بازدید از سایت تاریخی و دنیای بیستون، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کرمانشاه در سال 2020 میزبان رویداد بسیار بزرگی در سطح بین المللی است که طبیعتاً باید زیرساخت های گردشگری برای میزبانی شایسته از وزرا و مسئولان گردشگری دیگر کشورها باشیم.

او با بیان اینکه کرمانشاه در سال 2020 میزبان 160 کشور دنیا خواهد بود، توضیح داد: باید تمهیداتی در نظر گرفت که گردشگران خاطره خوبی از کرمانشاه داشته باشند، که مبلغ و معرف این استان شوند.

بازوند اضافه کرد: مجموعه تاریخی شهر بیستون ظرفیت بسیار بزرگی برای میزبانی رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه 2020 است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجموعه دنیای بیستون گفت: سالانه 700هزار گردشگر از سایت تاریخی بیستون بازدید می نمایند که متاسفانه میزان اقامت آن ها تنها 10 دقیقه است.

او توضیح داد: برای اینکه میزان اقامت گردشگران افزایش یابد، باید با یاری بخش خصوصی زیرساخت های گردشگری را توسعه داد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: نورپردازی، اجرای ویدئومپینگ و کوشش برای توسعه کمپینگ های گردشگری در جهت توسعه زیرساخت ها می تواند رضایت گردشگران و افزایش اقامت آنها را به همراه داشته باشد.

شهر بیستون با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می گردد که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می گردد.

در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون 28 اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تا به امروز در حریم آن نیز بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 88 اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در دل کوه بیستون تنها اثر ثبت شده دنیای استان کرمانشاه محسوب می گردد.

کاجستان بیستون با 122 هکتار مساحت در کنار آثار تاریخی بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه تا به امروز از آن به خوبی استفاده نشده است.

شرایط بازدید از نقش برجسته بیستون برای گردشگران فراهم می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، شرایط بازدید از کتیبه و نقش برجسته بیستون برای کلیه گردشگران فراهم خواهد شد.

گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری می توان رونق و پویایی مطلوبی در اقتصاد منطقه ایجاد کرد.

او اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی امکان بازدید گردشگران از نقش برجسته و کتیبه بیستون بر اساس طراحی مدرن فراهم خواهد شد.

قادری ادامه داد: در محوطه تاریخی بیستون با اجرای نورپردازی و ویدئومپینگ جذابیت های بیشتری برای جذب گردشگری و رونق اقتصاد منطقه ایجاد می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه توضیح داد: بعد از ثبت دنیای بیستون مستندنگاری، حفاظت، مرمت و بهسازی آثار تاریخی این منطقه در دستور کار نهاده شده و باید به کیفیت محیطی و خدمات نیز توجه گردد.

بازدید روزانه 2 هزار گردشگر از میراث دنیای بیستون

فرماندار هرسین نیز در این جلسه گفت: سال گذشته از فرصت میزبانی 2020 استان کرمانشاه استفاده کردیم و پایگاه دنیای بیستون را بعنوان ورودی کریدور گردشگری محور بیستون به طاق بستان معرفی گردید.

امیر شاه آبادی در ادامه اضافه کرد: این مهم از پروژه های بی نظیر گردشگری استان است و بر این اساس باید زیر ساخت های پایگاه دنیای بیستون را با 26 اثر مهم تاریخی به منظور توسعه و تقویت صنعت گردشگری در استان و منطقه فراهم کنیم.

او همچنین گفت: بر اساس هماهنگی های و نشست های انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئول پایگاه دنیای بیستون به شیوه ای نوین و با استفاده از تکنولوژی های جدید آثار تاریخی این پایگاه دنیای معرفی خواهد شد.

فرماندار هرسین در پایان اعلام نمود: با اجرای نورپردازی سه بعدی پیش بینی می گردد علاوه بر بازدید روزانه 1500 تا 2 هزار نفر گردشگر از این پایگاه درآمدزایی، اشتغال پایدار و توسعه کسب کار در منطقه را به همراه داشته باشد.

مدیر پایگاه میراث دنیای بیستون نیز در حاشیه این جلسه در گفت وگو با روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: رشد 70 درصدی بازدیدنمایندگان در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را برای ایجاد فضاهای گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و اماکن تفریحی را در روستاها و شهرستانهای همجوار نیز فراهم کند.

صامت اجرایی در ادامه بیان داشت: واگذاری ساختمان بهداری به پایگاه میراث دنیای بیستون، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد و توسعه کمپینگ های گردشگری، اجرای نورپردازی، ویدیومپینگ، انتقال نرده های پیرامون محوطه به عرصه موجود و اخذ 20 فقره کانتینر از گمرک برای راه اندازی نمایشگاه دائم صنایع دستی با متریال مدرن و جدید از جمله موضوعاتی بود که مورد موافقت استاندار کرمانشاه نهاده شد.

شهر بیستون با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می گردد که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می گردد.

در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون 28 اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تا به امروز در حریم آن نیز بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 88 اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در دل کوه بیستون تنها اثر ثبت شده دنیای استان کرمانشاه محسوب می گردد.

کاجستان بیستون با 122 هکتار مساحت در کنار آثار تاریخی بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه تا به امروز از آن بخوبی استفاده نشده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 770

به "زیرساخت های میراث جهانی بیستون توسعه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های میراث جهانی بیستون توسعه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید