تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد

به گزارش هولی، خاکی صدیق گفت: تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد، زیرا اینترنت آن ها با ورود به بخش آموزش الکترونیکی رایگان خواهد شد.

تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار درباره علت تخصیص پیدا نکردن بسته اینترنت 120 گیگابایتی رایگان به دانشجویان همانند اساتید، گفت: اینترنت دانشجویان با وصل شدن به سایت دانشگاه و ورود به بخش آموزش الکترونیکی رایگان خواهد شد.

او ادامه داد: تامین بسته های 120 گیگابایتی رایگان برای دانشجویان کار بسیار سختی بود، زیرا حدود 3 میلیون و نیم دانشجو در کشور داریم که این تعداد مدام در حال تغییر است.

معاون وزیر علوم گفت: به دست آوردن اطلاعات و آمار دانشجویان به صورت دقیق خیلی سخت است. علاوه بر این تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد، زیرا همین که دانشجو بتواند برای آموزش مجازی اینترنت رایگان داشته باشد کفایت می نماید.

خاکی صدیق اعلام کرد: علت تخصیص اینترنت به استادان نیز این بوده که آن ها مجبورند برای مطالعات جانبی تدریس و کارهای پژوهشی استفاده زیادی از اینترنت داشته باشند. علاوه بر این تعداد اساتید محدود است.

او در ادامه درباره بیشترین گروه دانشجویی آسیب دیده از شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش ها، گفت: ویروس کورنا چالشی بود که تمام ارکان جامعه را تحت تاثیر قرار داد و در این بین دانشگاهیان مخصوصا گروه هایی که خاتمه نامه و کارآزمایشگاهی داشتند از همه بیشتر آسیب دیدند. امیدواریم دانشگاه ها با توجه به شرایط فعلی به این دانشجویان یاری نمایند. البته تسهیلاتی مانند: تمدید مدت فارغ التحصیلی هم برای این گروه فراهم شده است.

معاون آموزشی وزارت تحقیقات و فناوری در ادامه درباره اعتراض بعضی دانشجویان به تعطیلی کادر اداری دانشگاه و انجام نشدن امور دانشجویان، اظهار کرد: با تمام محدودیت های فعلی به دلیل اینکه دانشجویان کار پژوهشی دارند و احتیاج به حضور فیزیکی در دانشگاه ها است، برای مشاوره با استادان مجبورند به دانشگاه بروند و یا به صورت نوبتی از خوابگاه ها استفاده می نمایند دانشگاه ها نباید کارمندان را به کلی تعطیل نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1269

به "تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص بسته رایگان اینترنت به دانشجویان ضرورتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید