تایلند 15 هزار نیروی نظامی در شهر بانکوک مستقر می نماید

به گزارش هولی، خبرنگاران: مقام های تایلندی اعلام کردند قصد دارند به منظور جلوگیری از تعطیلی شهر بانکوک توسط مخالفان و معترضان بیش از 15 هزار نیروی نظامی را طی هفته آینده در این شهر مستقر نمایند.

تایلند 15 هزار نیروی نظامی در شهر بانکوک مستقر می نماید

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ تصمیم دولت تایلند برای استقرار 15 هزار نیروی نظامی در شهر بانکوک در شرایطی است که مخالفان دولت تهدید نموده اند که در صورتن عدم لغو برگزاری انتخابات 2 فوریه شهر بانکوک را طی هفته آینده به تعطیلی خواهند کشاند.

بر اساس این گزارش تصمیم مخالفان دولت برای تعطیلی شهر بانکوک از 13 ژانویه عملی خواهد شد. مخالفان قصد دارند اجازه حضور کارمندان دولتی بر سر کارهای خود را نداده و آب و برق ساختمان های دولتی را قطع نمایند.

سخنگوی پلیس تایلند تاکید نمود، پلیس و نیروهای نظامی قصد دارند از وقوع هرگونه خشونت و درگیری جلوگیری نمایند و به همین منظور نیروهای خود را در شهر بانکوک مستقر می نمایند.اعتراضات داخلی تایلند از نوامبر گذشته تاکنون ادامه یافته است. در جریان اعتراضات داخلی تایلند و درگیری مردم با نیروهای پلیس تاکنون 3 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 375

به "تایلند 15 هزار نیروی نظامی در شهر بانکوک مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند 15 هزار نیروی نظامی در شهر بانکوک مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید