تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی

به گزارش هولی، ایسنا/ براساس سخنان استاندار فارس، تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی پر رنگ بوده و مهم تلقی می گردد.

تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

تعطیلی پنج شنبه ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی توریستی

عنایت الله رحیمی ضمن اشاره به تاثیر قطعی تعطیلی پنج شنبه ها بر احیای صنعت متضرر توریستی پس از بحران کرونا اظهار کرد: این اقدام می تواند به بازار توریستی داخلی و اقتصاد توریستی استان فارس در امسال به خصوص در شهریورماه بسیار موثر باشد. وی با تاکید بر اینکه تعطیلی پنج شنبه ها قطعا می تواند بر تقویت توریستی مثلث طلایی توریستی کشور یعنی استان های فارس، یزد و اصفهان موثر باشد، افزود: این پیشنهاد که احتیاجمند مصوبه دولت است حتی برای استان های جنوبی کشور در نیمه دوم سال که با توریستان بیشتری روبرو خواهند شد، تاثیرگذار است. رحیمی به توسعه زیرساخت های توریستی بخصوص در حوزه حمل و نقل بین استان های مثلث طلایی توریستی نیز اشاره نمود و گفت: خوشبختانه احتمال بهره برداری از خطوط راه آهن اقلید به یزد نیز در سال 99 وجود دارد که تحقق این مهم نیز از فاصله میان استان های فارس و یزد می کاهد و با توجه به برقراری خط راه آهن اصفهان - شیراز، یزد نیز به وسیله این خطوط به این مجموعه خواهد پیوست. وی با بیان اینکه استان فارس دارای جاذبه های باستانی، تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان و بسیار مورد اقبال توریستان است، گفت: با این احتساب، تعطیلی پنج شنبه ها برای استان فارس می تواند اتفاقی میمون و مبارک باشد که هر چند درخواست هایی را در این زمینه داشته ایم، ولی این امر نظر مساعد هیات دولت را می طلبد. وی ادامه داد: به نظر می رسد در این ایام کرونا که اقتصاد توریستی متضرر و دچار آسیب شده است، این تصمیم می تواند قسمتی از هزینه های تحمیل شده بر اقتصاد و صنعت توریستی را جبران و منجر به رونق و دمیدن روح تازه ای به این صنعت گردد. استاندار فارس در ادامه به ارائه پیشنهاداتی به منظور حفظ و توسعه توریستی در دوران پساکرونا اشاره و اعلام نمود: پیشنهاداتی را در سطح ملی داشته ایم که اجرایی شدن آنها می تواند برای توسعه توریستی موثر واقع گردد؛ از جمله بن و کاربرگ های دارای تخفیفات ویژه و نیم بها برای کارمندان و بازنشستگان برای استفاده از هتل ها و مراکز تفریحی که در صورت تصویب این پیشنهاد می تواند در جبران و کاهش قسمتی از هزینه های مالی اعمال شده بر فعالان توریستی در اثر بحران کرونا، موثر واقع گردد. وی در ادامه توریستی را زنجیره محرک بسیاری از مشاغل در کشورمان بیان کرد و گفت: تحریک و توسعه اقتصاد توریستی به گونه ای است که قسمتی از فعالیت های مالی دیگر مانند اقتصاد سوغات، صنایع دستی و حمل و نقل که مورد استفاده و احتیاج توریستان به شمار می رود را متاثر از خود می سازد لذا، با تعطیلی پنجشنبه ها شاهد رونق مناسب بخشی از توریستی خواهیم بود. رحیمی در انتها خواهان برگزاری نشستی مشترک با استانداران یزد و اصفهان پس از بحران کرونا شد و ابراز امیدواری کرد که در قالب این نشست تصمیمات عملی تری با توجه به اختیارات محلی و منطقه ای به خصوص در راستای تبادل توریست و استفاده از تجربیات بین این سه استان توریستپذیر کشور اخذ گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1035

به "تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید